Magsår
Hej! Jag är på jakt efter information hur ett magsår mår med hög fetthalt i maten. Har alltid hört att man skall äta lite fett om man har magsår. Finns det någon som har erfarenht av detta? Tack på förhand!
Hej! Jag har inte magsår men har jag lidit av magkatarr i 20 år-tills jag började med den här kosten…nu har jag aldrig problem med magen längre. Att fett skulle påverka magsår har jag inte hört-men däremot gallproblem..
Tack för snabbt svar!

Hej!
Jag har också lidit av magkatarr under många år, men sen jag började med LCHF-mat har det inte varit några problem. Jag "känner" inte längre att jag har en mage, den bara är där och sköter sig och jag kan tänka på annat. Inget svid, känns bara inbäddat och gott.
Men, som sagt - det är inte magsår.
*stay calm - be brave - wait for the signs*

japp har slutat med magmeducinen som jag åt två om dagen på slutet o nu behöver jag ingen lanso mer
helt underbart o kilona bara ramlar av
Jag har inte längre halsbränna eller andra magproblem som jag hade förr. Var ofta gasig och svullen, skönt att slippa det.
Halsbränna kan jag fortfarande få ibland och har inte riktigt klurat ut varför, men kanske att det har med EXTREMT mkt fett i kombination med något annat starkt att göra. Chili står på listan för frågetecken…
Numer pensionär i Nynäshamn