Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2727 ggr
Skaldeman
0

Expressen Söndag

Idag kör Expressen tre sidor om GI-Noll! i sin söndagsbilaga. Jag har just fått hem tidningen och tycker att det ser ganska vettigt ut. De intervjuar också en av mina nya elever som gått ner 14 kg på sju veckor. Det är egentligen väl snabbt, men vi får vara glada för all uppmärksamhet.

Sten Sture

Luccy
0

Kul att Expressen hänger på Tungan ute

chilisalsa
0

Har precis läst.

Tyckte oxå det var lovande. Gillar dock inte runriksättarna (som vanligt) - Den nya frossardieten…

Bra dock att du fick med att det gäller de med kraftig övervikt och/eller kolhydratkänsliga personer, vad avser att begränsa kolhydraterna så pass mycket.

Medarbeterare på Kost

Skaldeman
0

Det där med frossardieten är en typisk kvällstidningsgrej. Jag har inte sett texten i förväg, annars hade jag påpekat att det inte handlar om frossande utan om att äta sig mätt på hälsosam mat. "Nya, feta hälsodieten" hade legat närmare sanningen.

Sten Sture

chilisalsa
0

Precis som jag antog Glad

Jag tror t.o.m. att det ofta är så, att de som skrivit själva artiklarna inte heller får se och reflektera över rubriksättningen i förväg…

Medarbeterare på Kost

Mervi
0

Det är stå tråkigt med alla dessa rubriker, men annars tycker jag att det är bra att det skrivs om LCHF.

maxiq
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite OT men när jag ändå har dig "på tråden" Sten Sture:

Jag satt och löste korsord i en gammal bilaga från februari 2006 när denna bild dök upp i "Familjekrysset"

Skrattande

Skaldeman
0

Kul, maxiq!

Detta har jag inte sett. Vad var det för bilaga?

/SSS

PS

Sitter du och löser tre år gamla korsord… Låg den på utedasset?

maxiq
0

Det var Aftonbladets Kryss. Jag fick en hel bunt av mamsen som hon hade samlat på sig men inte hunnit med. Ja, jag sitter på dasset och löser men ett utedass i Norrland vid denna årstid är inte att rekommendera. ;-)

P.S. Meningen till bilden blev: "Har plats för två"

jobi55
0

var tvungen att skicka ner maken o inhandla tidningen medans jag gjorde pannkakor till 4 måltider åt honom och kom på världens bästa julklapp till sonen …..Skrattande jag som inte ens firar jul

Doc
0

Här kan man se hur artikeln ser ut och läsa ett utdrag. Samt rösta om man är en "frossare" eller inte…

mikaelj
0

Heh, jag skulle vilja se någon frossa i fet mat!

LenaK63
0

Åh! om ändå jag hade hittat det korsodet och kunnat glänsa med att veta lösningen. Min man och jag är nämligen 'korsordsmissbrukare' och jag köper mängder med sådana tidningar när vi är i Sverige!