Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1947 ggr
navarro
0

Dropp - viktökning

Blev inlagd på sjukhuset i Karlstad för en infektion i ansiktet, det blev risk för hjärnan om jag inte fick vård sa doktorn. Nu har jag gått upp 3 kg och jag tror att det kan vara droppet samt att köket vägrade skicka upp mat utan kolhydrater. Fick gå ner till cafeterian och köpa mat 3 ggr eftersom dom inte skickade upp beställd mat. När avdelningsköterskan ringde och påpekade att det skulle vara fritt från kolhydrater svarade dom att det inte var deras problem. I cafeterian blev det inte mycket bättre 2 grillade korvar och en kopp kaffe med grädde, som jag själv köpte, eftersom det bara fanns kaffemjölk. Personalen gjorde så gott de kunde och tömde kylskåpet på skinka och ost. Nu får det bli fakirbiffar lunch och middag samt den vanliga omeletten med seranoskinka, ost och ägg på morgonen.

Maia
0

Stackare, du! Fick du mediciner också så kan ju det påverka det med. De där kilona kommer du nog att tappa om du bara får riktig mat.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

WilliamJ
0

Jag fick också dropp förra året och undrade om det inte fanns något utan socker. Sa att jag inte behöver det eftersom jag går på fettförbränning. Dom tyckte jag var konstig och jag fick heller inget svar..

missaz
0

Usch en så dålig service av kökspersonalen! Man får verkligen hoppas att man aldrig behöver läggas in på sjukhus någon längre tid om det är standard att de struntar i patienter med särskild kost! Hoppas du mår bättre nu och att riktig mat hemma gör susen!

Flisan74
0

Usch, låter hemskt!! Jag har själv en operationstid för gallstenar i februari och jag bävar redan… burr!!

Mervi
0

De struntar inte i alla patienter, bara oss som vill ha LCHF.

Hoppas du mår bättre nu navarro och att kilona försvinner lika fort som de kom.

navarro
0

Tack fñr era svar! Har inte haft datorn på under ett par dagar. Det är som du skriver Mervi, dietisterna har förklarat "krig" mot oss LCHF-are. Det är väl i Karlstad dom jobbar som anmälde Annika till Socialstyrelsen? Jag tycker synd om alla som är beroende av dom och på grund av sjukdom inte orkar säga ifrån. Själv har jag nu gått ner 1 kg och proverna visade sänka på 4, den var i 82 när dom la in mig.