Ny här - fryser mer än tidigare
Jag har ätit LCHF i drygt en vecka. Efter ett par dagar huvudvärk har det gått hur bra som helst. Håller mig till 5-7 % kolisar per dag och jag är pigg som 17. Men jag fryser, hela tiden - kan det vara fettförbränningen???
Tidigare när jag bantade var det standard att frysa.

Hej du och välkommen hit.
Frysa, ja det har jag gjort i olika omgångar och har testat med att stoppa i mig mer fett. Det släpper snabbt och man får upp värmen igen. Det fungerar så för mig i alla fall. Prova.
Lycka till
Du kanske äter för lite kcal eller helt enkelt för lite fett? Det är vanligast att man blir väldigt varm av allt fett man äter på LCHF. Hur många kcal äter du per dag och hur många E% fett?
Att det tidigare var standard för dig att frysa under bantning är inte märkligt; du levde antagligen i ett svälttillstånd då… Det är inte meningen att man ska svälta med LCHF.
Tack - trevligt att ha hittat igen er.
Jag äter mellan 1500 och 2500 kcal per dag. E%fett - menar du totalt fettintag på minmat, så är det mellan 50 och 80 %. Kanske oftast har det varit ca 70%.
Alla råd är välkomna!
Prova att käka kokosfett. Jag brukar bli väldigt varm av det, till och med så att jag ibland vaknar på natten och svettas. Det är förståss mindre kul, men det är säkert bara tillfälligt. Men hellre det än att frysa.
Vad jag kunnat avläsa här så är det faktiskt lite olika- en del säger att de går ned i vikt då de fryser, andra tvärtom att de svettas när fettförbränningen går på högvarv. Du äter antagligen inte för lite kalorier, om det inte är så att du tränar hårt? Du har ju bara hållit på en vecka, så avvakta och se hur läget är om ytterligare en vecka eller två.