Hjälp! - jag har syndat
Hej,
har så dåligt samvete, syndade igår. Har hållt på med LCHF i en vecka och faktiskt gått ner (jättestolt) men igår var vi bortbjudna och jag hade jättesvårt att låta bli kolhydraterna. Både för att jag skämdes för att säga att jag bara åt kött och grönasker och att det inte var så pass mycket att jag skulle bli mätt isåfall. Tog iallafall potatisgratäng och lite glass till efterrätt. Var dock ståndaktig och inte åt chips eller godis. Drack rött vin (ingen öl eller läsk). Och i morse blev det macka till frukost…. Har nu dåligt samvete och undrar hur detta påverkar? Påverkar det för dagen att jag "står stilla" idag eller påverkar det för längre tid "rubbar balansen"? Tycker logiskt att insulinen borde öka vid dessa måltider men att det sedan borde gå ner till låg nivå igen, eller? Någons om vet och kan förklara?

För de flesta verkar inte ett enstaka avsteg spela så stor roll. De flesta av oss har ju överlevt tidigare, under många års kolhydratätande, så nån dag hit eller dit gör inte så mycket.
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Du är med andra ord förlåten - så gack åstad, syster, och synda icket mera 

Leta genast upp "Bikt"-tråden, lätta ditt hjärta, säg tio Ave Maria (eller ät 10 ägg med smör) och få syndernas förlåtelse! 
Det är inte så jättebra att göra avsteg precis i början, eftersom det fördröjer omställningen till fettdrift. Men världen går inte under för det, och dessutom var det ju inget jättestort avsteg du gjorde. Upp på banan igen, stålsätt dig inför abstinensen (kan ha varit den som fick dig att äta macka i morse) och kör vidare bara.
De flesta av oss har varit i diket nån gång, det är bara att hoppa upp på vägen igen och fortsätta.

Tack!
jag ska verkligen försöka hålla mig men det är svårt när man är borta. Jag har väldigt svårt för att säga att jag inte äter den maten. Hemma är det inga problem.
det viktigaste som nybörjare är att inte ge tappt, och låta det ha sin gilla gång, resultaten kommer, sen om det blir mindre fett och mer muskler, så att viktsiffrorna inte säger att vikten minskar, så ta och nyp där fettet suttit förr, får du med mindre i nypan, då vet du att det är på väg åt rätt håll
Leta genast upp "Bikt"-tråden, lätta ditt hjärta, säg tio Ave Maria (eller ät 10 ägg med smör) och få syndernas förlåtelse! 
Haha det var fan bra =()
Jag har kört en vecka LCHF och hittills har det gått bra, har inte vart i diket ännu, skall snart mumsa vispad grädde med ljumna blåbär till =)
Jag har tänkt äta strikt hemma och på jobbet, blir jag bjuden på mat hos nån får jag väl äta det som finns, och köra järnet hemma igen. Men nu i början blir det strikt