Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1376 ggr
Fjaellmor
0

ylletröjor över..?

Hej!

symaskinen huset litat på har gått till de sälla jaktmarkerna 

För att ha något att pyssla med i väntan på att ha råd med ny återanvänder jag ylletröjor.

Har du några över?

Jag tar gärna emot…

Glad

Thyra4
0

Kolla Tradera. Blir nyfiken - vad gör Du men dem??

Jag tillverkar nya och säljer, men de är DYRA.

Maia
0

Eller kolla med Myrorna. De får säkert in en hel del oanvändbara tröjor som man kan få för en billig styver.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

kaisakavat
0

Blir också nyfiken. Flört

Har nyss flyttat och rensat ur mina lager före det. Men jag ska kolla, nån av dem kan ju ha blitt för stor..

Fjaellmor
0

Skrattande

Tack för intresset!

Jag tvättar dem varmt så de filtar sig och sen skapar jag nytt - bara fantasin sätter gränser Flört Så det är verkligen överblivna, som ändå skulle gått till de sälla jaktmarkerna, som jag är ute efter.

Maia:

Myrorna ligger så himla ocentralt Flörttill för en fjällbo
så jag chansade på en fråga här…

Maia
0

#4 Tänkte bara! Flört

Jag brukar också filta (även nystickade saker). Det är väldigt kul. Synd bara att så många tröjor är av blandmaterial.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

parsley
0

Tycker absolut att du ska fråga. Man kan ju inte få mer än nej. Flört

Tröjor som filtar sig är eftertraktade. Många tröjor består av blandmaterial t ex lammull 75 % och nylon 25 %, men kan filta sig ändå. Andra ullplagg är superwashbehandlade och filtar sig inte fast man tror att de ska göra det. Och tröjor av bomull och akryl är alltid vanligare och lättare att hitta än ylletröjor.

http://www.billigt-garn.net/

Kan tipsa om ovanstående länk om du vill ha mer "pyssel för pengarna". Sidan handlar bl a om hur man repar upp tröjor för att komma åt garnet. Låter det intressant så kan du börja spana efter bomullströjor också och virka grytlappar. Fast ni kanske inte har bomullströjor i fjällvärlden? Där kanske man vill ha äkta härlig värmande ull? Glad

kaisakavat
0

Fjaellmor - Har nu grävt lite i högarna..

Hittat en blekgul tröja i 100 % lamull. Den är fin, av god kvalla tror jag - och inte utsliten alls. Men modellen är lite tråkig, har själv tänkt att jag skulle göra om den lite. Men den har nu legat i ett par år, så vill du ha den så är den din (den är ändå för stor, för lång för mig).

Vad sägs?

Vägde den, den väger 317 g. Vad kan det kosta att skicka den? Hur? Varthän? Glad

Fjaellmor
0

Tack för tips parsley! Skrattande

kaisakavat:

Innerligt tack! Du har fått meddelande… Flört

Nu är jag inte bara utan symaskin, jag sitter med förbenat ont i magen. Ska till stora sjukhuset långtbortista'n för UL av buk imorgon.. får se vad de hittar.

SÅ nya tröjor att sätta händerna och hjärnan i är en gudagåva

tack, snälla!

Kram!

/Fjällmor