Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2777 ggr
Hoppfull
0

Lågt blodsocker

Jag är inte medlem här på sajten nu men vet att ni har många duktiga "kemister" härinne. Jag undrar därför om ni vet varför man får lågt fasteblodsocker? Om det är något jag kan påverka själv och om det kan vara orsaken till att jag blev så omåttligt dålig av LCHF?

Blodsockret ligger inom gränsen eller exakt på den 3,5 men jag lider ju av stora problem med trötthet vilket blir värre när jag inte äter några kolisar alls.

Hur tänker ni om detta?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hoppfull
0

Vad det ingen alls av alla medlemmar härinne som visste något om lågt blodsocker eller är det av andra anledningar ingen skrivit i tråden?

Wildrat
0

Lågt blodsocker får man av högt insulin. Kanske har du nånting fel i din kropp som gör att du utsöndrar insulin trots att du inte äter kolhydrater. Högt kortisol har bla den effekten.

MimLan
0

Du lider inte av lågt Blodtryck då?

Denna kommentar har tagits bort.
Uttelille
0

Om man har lågt blodsocker på morgonen, dvs högt insulin, är det då dumt att äta för fett på morgonen? Jag menar, är det smartare att få upp blodsockret lite med tanke på fettinlagring?

Hoppfull
0

#2 Jag äter kolhydrater, var tvungen att börja med det eftersom jag gick fullständigt i sank när jag tog bort dem. Efter några månader var jag helt kraftlös och jättesjuk.

#3 Nej, snarare högt.

#4 Saknas tydligen…?

#5 jag förstår inte riktigt, menar du att jag inte ska äta fett eller? Jag äter inte för fett överhuvudtaget för då svimmar jag nästan av trötthet, jag somnar sittande åtminstone, det var ju en av anledningarna till att jag blev tvungen att ge upp LCHF. Utan kolisar däckar kroppen helt, och det räcker liksom inte med grönsaker.

Bjorne
0

Människor är olika. Alla befinner vi oss någonstans på den sk. normalfördelningskurvan. En del har ett blodsocker som är högre än normalt och andra liggger under medelvärdet.
Med tanke på fettinlagring och insulinresistens mm. borde det väl i alla fall vara bättre att ligga lågt än högt i socker.
Du får väl äta så pass mycket av kolhydtraterna att du inte mår dåligt och hoppas på att kroppen så småningom ställer om till fettdrift såsom många andra har rapporterat här.

Hoppfull
0

Tack men det jag undrade över var väl mera vad lågt blodsocker kommer av och om man kan göra något åt det!

Om jag ska äta kolisar för att bli pigg får jag skeda i mig socker så det känns väl inte som ett bra alternativ! Jag lider inte av insulinresistens om jag fattat det rätt, snarare tvärtom.