Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2090 ggr
bustas
0

Vem kan jag åtala?

I dag börjar jag med LCHF! Om det nu fungerar så som jag hoppas och tror, vem kan jag då åtala, eller sparka lite lätt på smalbenen! Det käns som om man blivit lurad med alla råd om frukt, rotfrukter och avskrapandet av fettet på kotletten! Någonstans där ute fins det en "Demon" eller "Lågfettspredikant" som borde krypa till korset och be om ursäkt!

Men nu är det så att det inte fins någon fysisk person man kan sparka på. Det har mer blivit som ett "Mantra" bland (böne)utroparna som troligtvis har ett böneband med uppträdda gula ärtor där varje ärta representerar en förbannelse över det goda fettet!

Nej, jag skall inte vara bitter, jag kommer att vara nöjd med de framgångar jag röner och vandra med ett leende på läpparna bland ostar och grädde!

Profterna får äta sina morötter och bananer och det tycker jag är "fett" som ungarna numera uttrycker det!

Jimmie

kaisakavat
0

Heja Jimmie!

Jo, det finns stunder då man vill åtala och sparka på smalben - rätt så hårt dessutom. Men vet du vad? Jo, inte nog med att man oftast blir friskare och smalare med LCHF - man blir snäll också! Humöret stabiliseras, så lusten att sparkas och åtalas dämpas.

Fast ibland blossar den upp igen! Då är man redo för strid! Skrattande

Välkommen hit till forumet. Om du har frågor och funderingar, skriv ner dem och du kan få svar och allmänt stöd av alla här.

Lycka till med allt!

greensis
0

#1 Kaisakavat, man vill inte sparka dem PÅ smalbenen. Man vill sparka dem MELLAN smalbenen.

Med sträckt vrist.

Vilken tur att man blir lugn, snäll och fin av den här kosten.Flört

Fabricati diem, pvnc!

bustas
0

Tack tjejer, nu mår jag bättre!

Jimmie

molana
0

Välkommen hit!  Skrattande

Lycka till.Vi är många som är lyckliga med den här livstilen. Skrattande

helvete
0

Såg på Kalla fakta på TV 4 häromkvällen. Säkert en repris. Dr Stefan Rössner påstod att man kunde joddla, stå på huvudet och äta hallonbåtar och gå ner i vikt. Hänsynslöst och  mycket okunnigt. Det är en hel maffia som styr livsmedelsindustrin och bestämmer över alla kostråd som ska ges.Ju billigare föda (läs kolhydrater), desto mer pengar tjänas det på att sälja den dyrt. Tuta i folk att margarin är nyttigare än smör. Och alla snabbodlade vattensjuka grönsaker. För att inte tala om allt vatten och andra tillsatser som tillsätts skinka, kycklingbröst, korvar. Det är ju hur mycket bluff som helst. Tack för ordet.

matsmurfen
0

#2 greensis och kaisakavat: jo, det är bättre att sparka PÅ smalbenen, då lägger sig personen ner och vrider sig av smärtor, det är lättare att sparka vidare på lämpliga ställen när personen ligger ner….

Ährm, lugn och fin nu… Flört

LatMask
0

I det här forumet har folk de mest häpnadsväckande kunskaper…

Ursäkta Jimmie, du är mycket välkommen!

Pylle
0

Välkommen

Men börja fridfullt, njut av din nya livsstil men bered dig på att försvara dig

Idag när jag åt biff och smör satt en sjuksköterska bredvid mig och sa att hon nu läst att fett var nyttigt men " det vet ju alla att mättat fett sätter sig i ådrorna"

Ja hur skulle vi då se ut?

Som om vi hade trädgårdsslangar på armarna sa jag men då ville hon inte tala med mig

Zlatanist
0

#8 ha ha ha!

Välkommen hit Jimmie! Jag är själv nybörjare men har efter knappt en vecka redan gått ner i vikt OCH börjat må bättre! Bl.a. är magen är lugn och fin!

Lycka till.

Margareta
0

Välkommen!

Roligt har vi ofta i alla fall och tur är väl det i brist på hallonbåtar

Numer pensionär i Nynäshamn

malinka
0

#9 jag är också ny. Har bara hållt på i två dagar. Vad kul att höra att du gått ner. Gör mig peppad. Du säger att du mår bra. Har du gjort det hela tiden, eller? Jag mår nämligen inte så bra (pga abstinensen tror jag). Luktar illa, är jättetorr i munnen, trögtänkt och på dåligt humör. Så det där om att man blir snäll hoppas jag VERKLIGEN på för det är jag inte nu!!

Obestämd Malin

hoppet
0

Jag har ätit LCHF sedan den 21 januari och kan inte tänka mig något annat. De första 2-3 veckorna var jag yr och ofokuserad, väldigt hård i magen och otroligt törstig. Men det rättade till sig. Lycka till.

hamalm
0

Stå ut malinka, jag vet att det känns jävligt och om du, som jag när det begav sig, har en liten tviveltroll som viskar i örat "tänk om det ändå är fel, tänk om jag mår skit för jag håller på att dö"!!! - så tro inte på det snacket. Du mår dåligt men det är inte farligt och snart kommer du att må bra igen, faktiskt bättre än på länge.

hasselnoten
0

Hej Malin!

Välkommen till ett sundare liv. När jag startade hade jag abstinens första veckan och var väldigt dimmig och var nästan rädd för att köra bil. Sedan vände det på en natt. Vaknade på morgonen och kände mig så pigg och frisk och sen har det bara rullat på. Mår fantastiskt bra och har på köpet blivit av med migrän som plågat mig i åratal.

malinka
0

Gud, vad glad jag blir att höra allt det här. Jättepeppad!! Det är inte så att jag tvivlar eller så, mår bara pyton och märker att folk ryggar tillbaka när jag öppnar munnen. Funderar mycket på hur man ska berätta för folk vad man sysslar med. Just nu skrattar jag varje gång jag ska äta min bantarmatSkrattande. Har tidigare varit typen som ALDRIG och då menar jag verkligen ALDRIG åt grädde eller smör. Känner lite sug efter frukt. Jobbigt! Får spara mig tills att jag har gått ner.

Kramizar allaKyss