Stackars Becel
Jag tycker vi ska vara snälla mot Becel. De är oroliga för folkhälsan och vill hjälpa svenska folket att slippa sina höga kolestrolvärden. Vi har alla helt missförstått syftet med deras turnébuss. Så här säger Ulrika Nilsson från Becel i en intervju i Pite-Tidningen:
- Vi gör det här som en upplysningskampanj. Inte för att sälja produkter.
Att de (enligt becel.se) i samband med provtagningen demonstrerar Becels produkter och bjuder på smakprov av Becels pro.activ yoghurt-shots är också bara ren godhet och välvilja. Kanske lever kunderna, eh förlåt… patienterna ett hektiskt liv och har hoppat över frukosten?
Så sluta klanka på Becel/Unilever nu!
*asgarv* Fin sarkasm där. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Vi måste genast bege oss till affärerna och stödköpa deras produkter så att de inte går med förlust på sin upplysningskampanj! Sedan kan vi hälla ut skiten i vasken, den kanske rensar avloppet rent av? Jag har alltid velat ha kolesterolfria avlopp!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

det står unilever på min förpackning med kokosfett, såg jag nyss..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
# 3 Neeeej! spindelfot - du fick mig att kolla min - och det står Unilever. Jag dööör av skam över att jag missat det. 
mmm… jag såg det redan i affären och lade tillbaka den i hyllan. Jag köper min på hälsokosten istället.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Står unilever på fler produkter….minns dock inte vilka, men jag minns min reaktion när jag såg det: "Det va som f*n!!" 
Köper dock silverpaktet med gott samvete!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Jag har idag skickat mejl till Basill flåt Becel/Unilever där jag ber dom förklara vilka vetensakapliga bevis de har för sina påståenden. jag bifogade även en del från Uffe Ravnskovs kolesterolmyter.

Unilever är ett gigantiskt företag som tillverkar ALLT. Margarin och andra kemtekniska produkter.

Tja, jag har inte köpt fransk vin sedan kärnsprängningarna i söderhavet (dricker när bjuden, köper ej själv), undivker Findus & Nestlé pga mjölkersättningsbettendet i tredje världen och stödköpte libanesiska varor under kriget Libanon-Israel så visst kan jag ansluta mig till undvika-Unilever-kampanjen.
Fabricati diem, pvnc!
#10 Ja det är inte omöjligt men svårt… Neslé är jättesvårt att undvika eftersom de köpt upp flera svenska matproducenter bla Findus. Gillar deras ärtor bäst…
Jag har också bojkottat Findus i alla år av samma orsak men läste detta för ett tag sedan:
"År 2006 såldes Finduskoncernen till det engelska investmentbolaget FoodVest Ltd. Dessa äger även Young's BlueCrest Seafood Ltd. År 2008 flyttades Findus svenska huvudkontor från Malmö tillbaka till Bjuv och samma år köptes hela Foodvestkoncernen, inkl Findus, av Lion Capital"
Från Wikipedia
Nestlé ägde Findus mellan 1962 och 2000
Findus har dock inga produkter som lockar mig idag…
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Findus gör en rackarns pannkakstårta!

jag vet inte om jag har råd med kokosfett från hälsokosten..:( jag skall nog tillåta mig själv att stöda unilevers kokosfett såvida jag inte råkar på något annat märke i en annan affär, till rimligt pris..
ang bojkott, trots att det är lite ot kanske - så har jag försökt att bojkotta coca cola i många år nu.. De är väl ondast av de ondaste ondingarna, bland storföretag.. däremot är det mycket svårt, för coca cola äger ju verkligen ALLT! och ibland står det inte heller vad det är de äger..
bojkottar annars nestlé. Som småbarnsförälder har de nog förlorat mycket pengar på mig, sista åren.. he he he.. 'droppen i havet njuter'
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Becel portas från Norrbotten ?!?
http://www.dagensmedicin.se//nyheter/2008/11/17/butiker-staller-in-becel-k/index.xml
Medarbeterare på Kost
Yes yes yes yes! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Idag är en bra LCHF-dag
. Och en dålig Beceldag
.
Hej
Har just sett Mildas hjärtskärande TV-reklam för bordsmargarin, köp 2 st 600gram milda och ett barn i Kenya för en skolmåltid. Det är verkligen motbjudande att sälja margarin med vårt dåliga samvete för de svältade barnen i Afrika.

underbart! jag måste då säga!
och så bra initativ att ta dit landstinget för att mäta "på riktigt"!!!
Hjärtskärande var verkligen rätt uttryck för margarin eftersom det kan få ditt hjärta att skära. :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Fnissar förtjust o så har dom visat Göran på Tv som minskat sitt insulin med 30% på BARA 3 veckor, hahahaha
Köper mitt cocosfett i silverpaket med tillverkare ALBA DALBY i livsmedelsbutik.Det håller min astma borta om jag tar ca 15-25 g i min stora kopp med grönt te två till tre ggr per dag.
Med LCHF hälsning
.
PS City Gross och Vi butikerna verkar föra detta märke DS