Marcus vs Ravnskov
Det ser ut att bli en intressant söndag på TV4 …
Först Claude Marcus i direkt debatt med Uffe Ravnskov och sedan på kvällen Kalla Fakta… 
Måste nog fetladda videon inför det !
…och fettladda själv 
Medarbeterare på Kost

När kommer debatten?
Nyhetsmorgon TV4, kl. 9-11. Har inte hittat någon närmare tidtabell.

Tackar!
Får försöka skaffa nån tv att titta på för en debatt med Ravnskov vill man ju inte missa, speciellt inte när det är Clåd som skall bli manglad. *Ler*
Det verkar annars som att deras debatter finns arkiverade på tv4.se, men jag kan inte lova något.
(Kl. 9:09) Fettrik kost eller tallriksmodellen?
Docent UFFE RAVNSKOV och professor CLAUDE MARCUS reder ut vad som gäller för den som vill gå ner i vikt eller bara leva hälsosamt. MARGARETA LUNDSTRÖM, sjuksköterska, berättar om sitt liv utan kolhydrater.
Det är dock inte jag - som ryktet gick igår. 
Numer pensionär i Nynäshamn

Ni skickar väl in åsikter och fakta, alla ni som är bra på det!

Man blir ju bara arg på markus som han pratar. Kan de inte fatta att den kost vi äter är det BÄSTA

Hörde ni att Marcus sa att "visst kan man göra så när man vill gå ner i vikt"? Var det inte Lorrygänget som skulle koppla in en stereo; "man kan göra så men det är ju inte rätt" Skrattretande!
"Man kan göra så när man vill gå ner i vikt" är i alla fall att han ger oss ett finger. Det lär inte Rössner göra ikväll.
Problemet är ju bara att det är de allmänna SLV-kostråden som gör att vi går upp i vikt. De håller oss inte smala och friska.
Lite dumt att de kallar det bantarkriget för det handlar inte om det. Det handlar om hälsa, och där är vikt bara en del.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jag hade ställt klockan, men sen panikväcktes jag strax innan av en tokstressad sambo som skulle iväg med flyget och behövde hjälp med några saker för att hinna, så det där med teven försvann helt. Men det låter ju inte som att jag missade så mycket!
Får väl hoppas att det är lugnt på jobbet ikväll så jag hinner se Kalla Fakta i alla fall.
Hoppas någon hittar en länk till debatten Marcus vs Ravnskov. Jag har sökt och sökt tills min laptop fick fnatt och lade av.
Nu har jag sett det! Åh vad bra! Greensis du var toppen! Marcus såg ju riktigt tilltufsad ut. Och Ravnskov fick sista ordet.
JÄTTEBRA FÖR ER ALLA ELDSJÄLAR!
(Börjar själv bli en enligt min man)

#14 ??? Nu har jag missat något - jag har inte varit på tv eller varit med och chattat. Veckans insats var en intervju med DN INsidan i onsdags.
Det är nog någon annan du berömmer, Margareta till exempel?
Fabricati diem, pvnc!