Franskt osttips
Bad min man att ta svängen om en ostdisk i Gbg på väg hem från jobbet… När han stod där och skulle välja kommer det fram en fransman och ger honom tips på "ostens Rolls-Royce i disken". "Den ska du köpa, sa han och ät den på bara smör"(!!!!) Fick också tips på vinet som skulle vara perfekt till så i kväll blir det spännande…

Då får du medela om det var en god ost så man kan in. annars får jag köpa ost när jag är i danmark och handla.

Den kom just hem… Dock gjorde vi den fruktansvärda upptäckten att vi har slut på smör!!! Så osten får vänta till i morgon.

Är också nyfiken på osten!
"You just have to belive…"
Gah, vet inte vad jag blir mest avundsjuk på, osten eller fransmannen. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Det var mycket gott! Osten var en Camembert Rustique (tror jag det stavas) och vinet ett Beaujolais royal. Njöt osten utsmetad på tunna skivor smör med en sipp vin och allt gifte sig i munnen. Så underbart! Prova! Viva la fransman!
#5 Det ska testas! Camembert Rustique alltså…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jennix; fransmannen följde inte med i kassarna… Är så nöjd med min vanliga svensk! Men leta runt ostdiskarna du så kanske du gör två flugor på smällen!
#7 Ja, man måste veta var man ska hitta sin drömkarl! Ostdisken eller köttdisken låter bra i mitt fall.
*fniss*

Manligt kött… obs undvik nöt och bock! Ost är mer riskfritt tror jag.

Inte svin heller förstås!
Är det Cœr de Lion Camembert Rustique? Den är fin!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Inte en aning. Men gott var det!