Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1488 ggr
papa-bear
0

lantmännen satsar stort

med helsidesannonser i lokaltidningar, i dagens tidning hos mig hade de 3 sidor. börjar de bli rädd för att spannmålsberget skall bli för stort och priset rasa?

papa-bear
0

en till

papa-bear
0

och den tredja

Maia
0

#1 Bonde söker kund? Nu är ju bönder sexiga så nu säljer vi spannmål med söta gossar?

Ja, suck…

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Babz
0

Ja, de känner sig kanske hotade…

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

ebet
0

Det verkar som om vi har slagit gm, och de märker minskad försäljning. Skulle vara väldigt nyfiken på hur många som äter LCHF om det märks så pass

PerH
0

Lite historia från 2003

Hur Atkins bok påverkade handeln i London.

"Den nya diettrenden sätter spår i livsmedelsbranschen i Storbritannien. Framför allt är det den kontroversiella Atkinsdieten som gör att bröd, potatis och annan kolhydratrik mat säljer allt sämre"

Lyssna på Sara Stenholms rapport från London

telegramtext

papa-bear
0

#6 det är väl det vi hoppas skall hända här också

MimLan
0

#6 Gud vilka ljuvliga ord det fanns i telegrammet!

Businessdieten! Försäljningen av spannmål, potatis och lightmat går ner! Den notisen borde spridas rejält, folk påverkas av sådan info!

ebet
0

Lite tveksam, och undrande. Vad har hänt efter 2003? Jag upplever att 'Atkinsrörelser' i olika länder avmattas, och inte ett ord på flera år. Hur blir det här i Sverige? Är vi en dagsslända? vill förstås inte tro det.

Magica1970
0

Läsbarheten fick ge vika för figursättningsfanatikern.

maxiq
0

De är riktigt skitnödiga på Lantmännen nu. Jag har sett tre olika av deras tresidesannonser i den lilla lokaltidningen nu och det kostar fläsk (bildligt talat). De känner sig tvingade att berätta för oss vad bra det är att äta deras naturliga spannmålsprodukter. Har de månne tittat på försäljningssiffrorna?

Tungan ute

Thea
0

Jag har också noterat dessa maffiga annonser på helsida i fyrfärgstryck! Det är inte gratis!!! Är det slumpen, eller börjar det märkas en nedgång i försäljningen av kolhydratrika produkter (bröd, pasta, müsli, potatis mm)? Har aldrig sett så stora annonser från Lantmännen förr.

Visst vore det otroligt intressant att få någon form av statistik på hur många som äter LCHF.

Något jag noterat i den affär vi handlar är att det numera finns vispgrädde i 1L-förp året om. Tidigare var det bara runt jularna…. Slump eller effekt av att efterfrågan ökat?

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

maxiq
0

Jag såg faktiskt enlitersdunkar med grädde för första gången i går på vårt relativt stora Willys så visst har det skett en förändring i köpmönstret!