Kreatin
Har kört på lchf nu i 5 veckor och har inte minskat i vikt vilket jag heller inte vill. Så allt har gått enligt planerna. Nu vill jag boosta mina muskler med lite kreatin. Är detta något skadligt för lchf kosten?
MVH
Äter du inte kött?
Klart jag äter kött =)
Ät lite extra kött då så behöver du inga tillskott…
Kika på de här sidorna
Kreatin - Guide och Q&A på Flashback
Ser inte riktigt poängen… Lite som att du måste äta proteinpulver direkt efter ett träningspass när det går lika bra med valfri animalisk proteinkälla. Att maximera insulinutsöndringen med vassleprotein verkar meningsläst när halten GH och IGF-1 i blodet är högst på natten ändå.
Ok tack
Ja har läst lite nu om detta. Och vad jag har kommit fram till är att det inte finns värst mkt kreatin i kött. Man måste äta bra många köttbitar för att få i sig så mkt som kreatintillskott.
Alltså, har du verkligen satt dig in i ämnet?
Dels är ca 25% non-responders. Dels måste du träna mkt hårt för att möjligen få någon effekt.
Sen säger jag bara "Kreatinet som du köper är däremot till 99.9% syntetiserat och tillverkas genom att värma upp vatten, sarkosin och cyanamid. Efter det torkar man och renar det för att slutligen pulvrisera det och plötsligt är processen färdig!" Urrk!!!
Cyanamid används som avlövningsmedel (hört talas om agent orange under Vietnamkriget?), gödningsmedel samt i industriprocesser.
Du, ät en biff till istället!

Ta två för ökat resultat! 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
bazz: det spelar ingen roll hur dom har tillverkat det. Det är inte skadligt om man är frisk, finns hundratals rapporter på det. Och det går inte jämföra resultaten med att trycka i sig kött och ta kreatintillskott. Alla styrketränare jag känner säger att dom ökar jävligt mkt bättre med kreatin än utan.
Om man ska gå igenom tillverkningsprocesserna för allt man stoppar i sig så skulle man säga Urrk!!! till allt.
Jag tränar hård styrketräning 4 ggr i veckan
Tja, eftersom du har svaret redan, vad är då meningen med att fråga?
Frågan var om det var skadligt att kombinera med lchf, har icke fått svar på den frågan än =)
Det är nog ingen som vet svaret på den frågan. Jag svarar spontant "nej", inte mer än valfri annan kost.
Det enda som är "skadligt" med LCHF är kolhydrater, och inte ens det är skadligt (nåja) utan mer att man då inte äter LCHF.

Nej, kombinationen är knappast skadlig annat än… för din plånbok, bara onödig
..
Som bazz & zepp skriver. Köp dig en riktigt god köttbit istället 
Ok =) Ja jag får tacka för svaren! Trevlig helg!