Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 11762 ggr
D-ribose
4

Påsar under ögonen

Hej

Jag har h aft påsar under ögonen sen jag kanske var 13 år. Dom har börjat försvinna lite nu med LCHF är inne på 1 månad nu.Vad har ni för erfarenheter av detta.

Jag vill gärna börja använda någon kräm mot påsar är det nå som har bra tips? Hylexin sägs vara bäst

Nu vill man se fräsch ut!Glad

LatMask
1

Jag googlade på Hylexin men den verkar mest funka mot mörka ringar under ögonen och det har jag fattat som ett helt annat problem än påsar. (Och vilket pris! Nästan tusen spänn!)

Jag har iofs aldrig haft påsar förrän nu i mogen ålder då saker och ting börjat förslappas lite. Jag använder CCS ögongel, inköpt på apoteket, och den kan jag verkligen rekommendera! Den innehåller hyaluronsyra - det är väl det som utvinns ur tuppkammar - och hyn känns fast och fin. Till en bråkdel av Hylexinets pris dessutom!

Airam1
3

Det finns bara en mot ögonpåsar: Ole Henriksen eyegel ;-)

mikaelj
1

Det finns inga krämer som förbättrar huden på ett påvisbart sätt, för om de hade gjort det skulle de vara läkemedel och därmed receptbelagda.

Mjukgörande krämer är något annat, deras syfte är mestadels att återfukta huden alt. fetta till den.

nobban7
2

Om du haft påsarna länge och de börjar försvinna nu finns väl ingen anledning att börja med krämer?

nobban7
0

OskyldigSorry, ibland låter jag så snorkig. Menade inte så, bara att du ska vänta och se vad kosten kan göra eftersom du redan fått viss effekt.

mjao
0

Det bästa mot påsar under ögonen sägs vara hemorrojdkräm!

lizaohman
0

TUPPKAMMAR? Jaja, det kanske hjälper, det vet jag inte, men jag har en stilla undran. Hur i h-e fick man idén att gnida tuppkamsextrakt under ögonen? Någon med idéer? Kanske en liten svullmupp började gråta på grund av sina stora ögonpåsar och kramade en tupp som tröst så att tuppkammen kom i ansiktet, och vips märkte han att påsarna blev mindre??? Han slutade nog gråta när han blev rik på upptäkten Obestämd

D-ribose
0

HylexinTM är en helt unik produkt, som stärker kapillärerna och förhindrar därmed att hemoglobin, blod, läcker ut till huden, vilket är upphovet till de mörka ringarna.

Nedbrytningen av hemoglobinet minskas genom att enzymernas aktivitet optimeras i vävnaden runt ögonen. Detta bidrar till att de blåröda pigmenten tonas ner och försvinner. Påsar och svullnaderna under ögonen reduceras också.

Det sägs vara bäst på marknaden. Men ingen vet ju hur pass bra det är i det långa loppet. Så jag ska läsa på lite mer kring det. Jag bryr mig inte om det kostar 1000 kr. Jag vill se fräsh ut det var länge sen. Jag är en ungdom så.

Mikalej: Jag tror visst att det finns väldigt mycket som motverkar påsar och mörka ögon ute i naturen. Aloe vera är känt för att vara bra för huden tex. Om man lägger olika vitaminer och örter på huden så kan den förstärkas också. Det är därför det fungerar med att lägga vissa thé påsar på ögonen. Det som är bakom huden tar faktiskt upp lite av det och det kan göra susen.

Det var en kompis som påpekade mina ringar runt ögonen och därför vill jag bli kvitt dem snarast. Insett att det ser förjävligt ut. När jag fastade så försvann påsarna nästan helt. Jag tror att lchf + någon kräm av olika naturliga källor kan göra susen. + god sömn då!

Hemmorojderkräm ska man inte använda i långa loppet. Nån gång i månaden är nog lugnt, gissar jag på. Men man vill ju hitta en hållbar lösning. Skrattande

D-ribose
0

Latmask: Jag ska absolut prova CSS ögongel. Den verkar sjukt bra! Tack för tipset. Har aldrig velat fråga dem på apoteket tycker det är så pinsamt.

LatMask
0

D-ribose, jag är helt nöjd med CCS ögongelé sedan två år, tycker hyn är fastare och spänstigare, men man vet ju aldrig vilka undermedel man kanske missar…

Läste i någon annan tråd att apotekets AD-droppar för småttingar var helt fantastisk hudkräm, har inte provat, tyvärr. Det är lite grann som det där hemorrojd-salvetipset, något som funkar på ett mycket speciellt problem kan visa sig funka perfekt för något totalt annorlunda.

greensis
0

Pratar vi påsar/svullnader eller mörka ringar?

Fabricati diem, pvnc!

LatMask
0

*börjar grubbla* Kära nån, det var ju för två år sen jag började med LCHF! Så jag vågar inte säga vad som är hönan och vad som är ägget i detta…

greensis, jag har bara talat om svullnad/påsar under ögonen, inga ringar alls.

mikaelj
0

Bäst du bunkrar upp, nästa år kommer du bara kunna köpa D-droppar!

greensis
0

Ja, för mörka påsar/ringar/svart sopsäckar har med att göra med att ansiktet är blekt relativt sin "egentliga" färg och då hjälper inte hemorojdkräm.

Fabricati diem, pvnc!

ingrids
3

Jag är 61 år och haft påsar eller ibland liknande små säckar under ögonen  från och till i många år. Har provat ett flertal krämer både dyra och mindre dyra. Idag har jag inte några "säckar" kvar sedan jag började ta på aloeveragel!

Den jag köper heter "aloe99" från Nutana innehåller 99,9% aloe finns på hälsokosten, jag brukar skicka efter den på Bodystore billigare där. En tub kostar ca 70 kr räcker länge!

Magica1970
0

Obs att det ska vara vattenlösliga AD-droppar (blå etikett).

D-ribose
0

Ok nice! Det börjar ju komma in riktigt fina tips nu! Ska lätt prova dessa

kaifas
0

#7 "TUPPKAMMAR? Jaja, det kanske hjälper, det vet jag inte, men jag har en stilla undran. Hur i h-e fick man idén att gnida tuppkamsextrakt under ögonen? Någon med idéer?"

Det har gjorts massor med forskning på hyaluronsyra (som utvinns b.la ur tuppkam). Bl.a på Pharmacia (som nu heter något helt annat) där Bengt Ågerup jobbade med ett sådant projekt på typ -80 talet. Han startade såsmåningom Qmed som är stora på produkten Restylane (men även har produkter inom urologi för barn). Restylane är ett medel baserat på hyaluronsyra som sprutas in i rynkor för släta ut dem. Kroppen bryter succesivt ner medlet och efter sex månader är det dax för påfyllning …. om man nu vill det Flört.

HYALURONSYRA ÄR ett naturligt socker, som finns i kroppens alla organ. Den binder vatten och ger därmed huden volym. Den smörjer rörliga kroppsdelar som leder och muskler. Ursprungligen framställdes hyaluronsyran på animalisk väg ur framför allt tuppkammar. Men Q-Med framställer en icke-animalisk och stabiliserad hyaluronsyra (Nasha = Non-Animal Stabilized Hyaluronic Acid) på biosyntetisk väg. Eftersom hyaluronsyra finns naturligt i kroppen tolereras det av immunförsvaret. Därför fungerar det som implantat. Det fungerar utmärkt kosmetiskt för att ta bort rynkor, ge fylligare läppar och större bröst. Nackdelen är att hyaluronsyran efter ett tag tas upp i kroppen, och måste fyllas på.

(OT: Just idag är det lite kaos med detta företag på börsen eftersom grundaren och huvudägaren tillsammans med Investor försöker köpa ut företaget mycket billigt från börsen till alla små-investerares förtret. Det är massor med pengar i allt som har med skönhetsprodukter att göra Cool).

Dubravka
0

D-ribose: Låter ju helt underbart om påsarna kan reduceras enbart med den här kosten. Jag har haft påsar själv sedan jag var barn och har spenderat tusentals kronor på krämer och metoder som inte har fungerat alls. Jag hoppas verkligen att jag också kan se samma resultat som du så småningom. Kanske funkar det att kombinera kräm och kost? Hmmm….

D-ribose
0

Jag tycker du ska köpa Hylexin till att börja med. Det är värt ett försök trots att det kostar en slant. Köp inte från ebay då du får en kopia. Köp från ett välkänt svenskt företag.

Dubravka
0

Jäklar vad dyr krämen var överallt. Jag får nog avvakta tyvärr. :-(