Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-fisk-skaldjursrätter
Läst 5134 ggr
MiaP
0

Fiskrätt

Jag kom på att man kan göra ströbröd av nötter idag.

Jag tog lite blandande cashew-mandel-valnöt-jordnöts-blandning som jag köpt naturell alltså inte saltad, som finns på ICA Maxi. Så körde jag den i food-processorn och panerade 4 st laxbitar med ägg och nötströ.

Det blev supergott när jag stekte i det nya flytande smör-rapsolja med citronsmak. Hällde i en halvburk creme fraiche. Jag serverade med gräddstuvad spenat.

Det blev mycket fett och mycket gott.

DaMum
0

Det låter jättegott!

Ett annat tips på ströbröd, eller "panering" är att krossa friterade fläsksvålar (finns bland chips i butikerna).

Zanna43
0

Nä nu kan jag inte hålla mej längre! Vad är fläsksvålar? Först trodde jag att det var en sladdrig svål - typ den man drar av julskinkan som flera här satt och mumsade på. (urk)

Finns de bland chips? Är det snacks? Är de tillåtna när man kör LCHF? Hur mycket kolhydrater finns det i dem?

Finns de i vanliga livsmedelsbutiker?

Tusen frågor? Nej då, jag är klar nuGenerad

Margareta
0

Zanna43: Nästan alla frågor besvaras med JA

Var får någon annan svara på för jag hittar dem aldrig.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Jag har köpt på Maxi.

Zanna43
0

Tack Mervi - Jag ska leta på Maxi nästa gång jag handlar.

Anna.G
0

Men funkar det att panera fisk med fläsksvålar????

Jag får inte riktigt ihop det.

Jag provar idag att göra mandelfisk och använde istället för ströbröd krossade lifrön.

Jag hade linfrön i SS burgare och kände ingen smak från dem. Hoppas det blir lika lyckat idag.

tamari
0

Nötter och mandelströ låter perfekt till fisk. Det tipset tar jag till mej. Vi äter ofta fisk och fisken ser lite tråkig ut bara stekt "naken" i smör. Ömväxling förnöjer!

Tack!

Oluf-56a
0

#2# Finns på Coop åkså, men  kolla kolhydraterna, finns nämligen en sort som har massa kolhydrater.

Lykos tror jag de heter som är kolhydratfria ( danska ).

kajsa56
0

jag brukar bröa med sesamfrön - det blir väldigt gott!

Sotlugg
0

Tänkte just gå ut med en tråd om hur man skulle panera fisk som LCHF:are, men tittade som tur först här. Underbara tips. Tackar ödmjukast.

sussie
0

Flera VI butiker har fläsksvålar, danska.

NancyAlke
0

Willys har fläsksvålarna i sitt sortiment, men man kan behöva säga till dem för att dom ska ta hem.

problembarn
0

Här på södra smålandskusten där jag bor finns (eller fanns i alla fall) de inte på några vanliga affärer (ica, maxi eller coop) jag hittade till slut små minipåsar på netto.

Teus
0

Man kan hitta lykos svålar på City-Gross också. Om man nu råkar ha det i närheten ;)

jobi55
0

det är olika vilka affärer som har dom  ica kvantum o Coop finns dom på här men inte på willys längre eller maxi

jejjja
0

på europrise finns de med

Avokado
0

Jag köpte en påse Lykos på Karlssons

Men vad mätt på de kände jag mig efter bara några stycken. Riktigt feta är de. Alltså nästan rent fett.