Tålamod med sajten!
Sajten fungerar dåligt nu efter ombyggnaden. Men vi är glada att det fortfarande är en gratissajt och att de som ansvarar för den är villiga att ta av sin fritid för att vi ska kunna vara här.
Vi får helt enkelt ge oss till tåls. Det är bra om vi inte skapar en massa nya trådar om hur forumet fungerar eller inte eller om ni tänker ta TimeOut. Fyll istället enbart på i trådarna iFokus 3.0, eller i denna tråd.
Men som sagt: Ha tålamod. Detta är en gratistjänst.
(Läs gärna också på supportsidan!)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Nu måste jag le lite Maia för du uppmanar oss att inte skapa en massa nya trådar. Ändå skapade du en själv *s*. Visst är det trist när det inte fungerar men det finns ju inte så mycket man kan göra åt det som medlem.
Personligen skulle jag hellre betala för mitt medlemsskap om sidan fungerade. Bättre det än en gratissajt som inte fungerar. Ni som har varit med länge både kan och vet hur ni ska göra. Vi som är nya har det lite krångligare då man ofta behöver råd och hjälp om hur man ska göra. Har därför skickat efter ett flertal böcker om den här kosten. På så vis behöver jag inte förlita mig till den här sidan hela tiden. Kan vara skönt att ha lite backup via böckerna.
#1 Hejhej, Flobi! Jag skapade den här tråden om tålamod och det andra och klistrade fast den överst på uppmaning av Margareta som inte alls kunde komma in på sajten just då.
Detta med att inte skapa många nya trådar var dock min idé.
Nu när sajten laddar så långsamt – och ofta inte alls – är det extra viktigt att vi får syn på nya frågor om kosten, eller hur? Många är nya och behöver stöd och hjälp. Om vi då kan samla alla frågor om ett enstaka ämne i en enda tråd (eller två) så kommer fler LCHF-trådar att synas för dem som lyckas ladda sidan.
Jag är fullkomligt övertygad om att det kommer att lösa sig inom ett par dagar, men tills dess får vi leva med övergångsbesvären. Hm! Det här påminner om något… Ja just det: LCHF!

Jag antog helt fräckt att det var lite driftstörningar såhär i början av lanseringen av iFokus 3.0.
Självklart blev jag lite ledsen över att det inte var uppe, men vet med mig att om de här barnsjukdomarna rättas till tidigt, så kommer det gå så väldigt mycket bättre sen!
Nätet börjar bli fullt av goda råd vid LCHF, om man letar lite. Annars får man väl köra på beprövade knep tills man kan komma in ordentligt igen?
I vilket fall som helst är jag glad att det är uppe igen! Dock kan det vara skönt för såna som blir lättstressade (jag t.ex i vanliga fall) om ni kan meddela planerade driftstopp i förväg och beräknad omstart.
Yay för Kolhydrater iFokus! :) :)
Att betala för ett medlemskap är ingen garanti för att det fungerar. Viktklubb på Aftonbladet hade enorma problem när de skulle uppdatera sin tjänst, det fungerade inte på ett halvår och de var tvugna att förlänga (gratis alltså) folks medlemsskap i flera månader. Allt var supersegt, sidor laddade inte och inlägg försvann osv.
Så jag håller med Puhlo; Yay för Kif!!!
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"
Det här var första gången jag på 4 månader upplevde driftstopp. Jag har aldrig varit med om att det tar tid att ladda sidor… Helnöjd som det är alltså!

jag har betalt 50 kr för ett kvartal…
Tack Maia!
Som sagt - driftstörningar på iFokus har vi inte haft på länge. Jag har varit med i 2½ år och det har bara varit korta perioder av störning.
För den som hellre betalar för en annan sajt är det fritt fram att byta. Alla som är här gör det frivilligt och gratis. De killar som sliter med programmeringen tar inte betalt för grundversionen.
50kr per kvartal för extra utrymme är bara en extravagans för den som verkligen vill använda iFokus för att ladda upp bilder och spara post. Nu förtiden kan man ju även ha en helt riktig blogg med egen webadress.
Numer pensionär i Nynäshamn
#7 Men det är klart att dem få betald för deras programmering oavsett om man betalar medlemskapet eller inte! Intäkterna kommer från reklam och annonsering på sajten, och det blir några kronor kan jag lovar (dem gör inte det för någon välgörenhets syfte!) 
Men jag håller med att sant hände och det är meningslöst att klåga 
wine - det är faktiskt inte så att de har betalt för programmeringen. De har vanliga jobb - detta är bara fritid.
Pengarna från reklamen räcker inte ens till att köpa in det hårdvaruutrymme man använder. Det är därför de nu börjar med att man kan köpa till per månad om man vill ha större utrymme.
iFokus är en ideell portal.
Nu FUNKAR DET faktiskt! Fast det går trögt. Men - inga felmeddelanden eller tvärstopp just nu.. 
#8 Jag kan lova att man inte får många kronor när man har annonser från adgoogle. Man får endast betalt när en affär genomförs - inte när folk bara klickar på annonserna alltså.
Jag har själv en scrapbook-blogg med 2500 besökare per dag (scrap är poppis :-) och har sedan januari tjänat kanske 20 kronor.
Driver Fixabloggen - Blogga är skoj!
Inte konstigt att siten krånglar. Den ser ju ut att vara kodad av en förståndshandikappad. 185 st. fel bara på den här sidan. Det är ett unikum att man ens lyckas få det så galet.
Vilka fel är det? Jag har ingen ikon nedtill där det står "fel på sajten", men det kanske inte är det du menar?
Ska hälsa det till min förståndshandikappade autistiske son, som
f ö är en riktig fena på dator. Tänk på vad du skriver…

HJÄLP
Hur i herrans namn loggar man ut? Hur tar man bort sig som medlem?

Kan ingen? Det är också betyg!
Det finns en rad högst upp till höger där man loggar ut.
Där finns även Min sida där man kan avregistrera sig.
Du gnäller efter att inte ha fått svar på 30 minuter, det tycker jag är en ganska märklig inställning. Det finns ingen avlönad "växeltelefonist" som sköter det här forumet
Och även som det står överst att man alltid kan gå in på support sidan om man behöver hjälp
Är helt ny som medlem. Blev så glad då jag hittade denna sajt, genom Annika Dahlqvists bok, och bestämde mej genast för att gå med. Uppskattar att det är gratis.
Trist att läsa inläggen av dem som klagar - var med i Viktklubben då det strulade och då kunde man tala om uppladdningstider - om det ens gick. Är också med i en annanblubb - som man får betala 89 kr varje månad för - den sajten har också allvarliga irriterande fel till o från. Så jag tycker man skall uppskatta att slippa betala för allt.
Dessutom har jag redan, efter några timmar fått så mycket positiv information …
kul att höra välkommen hit!
Tack! Jag sitter just nu och letar mej fram bland alla rubriker.
"annanblubb" skulle naturligtvis vara "annan klubb" ;-)

Välkommen sunbird!
Tack!
Jag har redan hittat flera intressanta länkar som jag gjort till mina favoriter … Tror att det här kommer att bli väldigt trevligt!
Okej nu är allt upp åt väggarna! Kan inte se senaste inägg och flera andra grejer. När jag öppnar +-fliken så finns … ingenting! Kanske jag befinner mig i twilight zone~~
Det verkar vara åtgärdat nu.
Jag tycker att många har dåligt tålamod.
Jag upprepar:
Killarna som sköter iFokus har just sjösatt en helt ny version av iFokus (3.0).
Tanken är INTE att det skall bli sämre - utan bättre.
Det finns alltid barnsjukdomar med nya versioner eftersom alla problem inte upptäcks vid testkörning i liten skala.
Ni som har synpunkter och vill klaga - gör det inte här på Kolhydrater - jag och mina Medarbetare kan ändå inte göra något åt det. Gå in på http://support.ifokus.se och skriv istället. Både när det gäller problem och synpunkter på om det är bättre/sämre än innan.
Att skriva här är bara ett slag i luften och uppfattas som gnäll och okonstruktivt.

Inte roligt med klagan förstås, men klart att man ibland har behov av att ventilera sig lite. Trodde själv att denna tråden var tänkt så, så att vi inte sprider vårt missmod i fler än en tråd. Kan också hända man får tips här från andra. Till exempel om att gå in på support.ifokus.
Själv har jag pendlat mellan 1-10 på skalan tror jag. Skalan där 1:an är att nää inte nu igen, nu blir jag irriterad och tålamodet tryter och 10:an är att jag är glad och tacksam för möjligheten att delta i forumet och jag förstår att grabbarna jobbar hårt och jag förstår att det måste vara både trist och otacksamt att lyssna på en massa gnäll från oss, när de sliter och jobbar för att det ska bli bra. Så har det väl svängt lite här fram och tillbaka, och jag har väl oftast legat på en 7-8 tror jag när det inte fungerat, med små svajningar neråt 2:an någon gång ibland. 10:an har blinkat till också ett flertal gånger, när allt fungerat och då har man blivit alldeles extra tacksam har man kommit på sig med. Tacksammare än när allt under en längre tid fungerar helt problemfritt.
Kontenta: Lite behov att få ventilera sig ibland kanske. Eller bara fråga. Eller bara delge problematik och så…
Om man tänker en vecka tillbaka tycker jag att vi har en otroligt bra situation idag.
Något att tänka på när man tycker att webbsidor i allmänhet uppför sig konstigt är att det kan göra skillnad om man uppdaterar sin webbläsare. Om det finns en nyare version av den webbläsare du använder så kan du alltså vinna på att ladda ner den senare versionen och testa med den.
Min upplevelse är att det funkar bättre och bättre och visst ska vi ha tålamod. Vad ska vi annars göra!? Det går ju an inte att ge upp!
Vet nån - är det jag som klantar mig, eller är sök-funktionen ur funktion??

#31 kaisakavat
Jag gick in på sökfunktionen nu (inte sett din frågan tidigare, haft datorn avstängd några timmar) för jag skulle söka på rooibos och den fungerade bra sökfunktionen.
Visst är det ok och klaga, men det beror på hur. Man kan fråga på ett schysst sätt varför eller hur saker fungerar - tycker Margareta slår huvudet på spiken i sina inlägg.
Är inte detta litet av ett "Dagens ilandsproblem": hur orkar vi lägga så mycket kraft och energi på en hemsida som precis fått en ny version? Är liksom en världslig sak om man tänker efter.
Det måste finnas proportion till människors frustration. Fråga dem i Sydossetien/Georgien…

Hövlig i sättet ska man försöka vara. Håller med om det och försöker själv. Allra helst som det är folk som kämpar och jobbar. Vet själv hur less man blir i sådana situationer (från jobbet). Det beror mycket på hur saker framförs. Man kan vara fördömande och otrevlig eller låta bli att vara detsamma. Men kanske ändå kan säga något man önskar säga men i respektfull ton.
Fick för mig att denna tråd var ämnad lite som en samlingstråd med hur ska jag säga, tillåtelse eller ok-inställning att lufta lite grann vad man råkar ut för som användare. Inte av allvarligare slaget kanske utan mer som "nää, inte nu igen".
Har själv, så som det redan blivit tipsat om tidigt i omläggningen, gått direkt till support.ifokus när det varit konkreta saker man velat fråga alternativt informera om, då man tänker att det kan vara värdefullt för de som jobbar med det, att veta hur det ser ut på skärmarna hos användarna.
Nåja… det var bara så som jag tänkte och trodde lite.
Och förhoppningsvis inte på ohövligt sätt.
Beträffande proportioner till människans frustration så håller jag med även om det. Men det är tydligen något i våran natur, flera av oss i alla fall, som gör att vi kan få snedtändning på om någon klämmer tandkrämstuben på mitten istället för baktill. Ett mindre problem nu för tiden förstås när de är av plast. Eller skär osten som en kälkbacke. Funderar själv ibland på varför vi blir så irriterade på - ingenting.
Jag måste tyvärr erkänna att sedan nya layouten kom, så är det inte lika kul eller enkelt att vara inne på KiF längre. Jag blir förvirrad av layouten, och tycker det är svårnavigerat. Det tar lång tid för ögat att "hitta" inkorg och andra grejer.Det kanske beror på min läggning och mitt funktionshinder, men det är ett faktum.
Kram!

Jag har levt datorlöst semesterliv i en månad nu och blev lite förvånad när jag kom tillbaka till ett helt nytt KiF. Men bara man får vänja sig blir nog det här jättebra!
Hoppas verkligen att du oxå vänjer dig vid den nya layouten, DaMum!!!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
35, Jag blir oxå förvirrad av den nya versionen. Det är svårare att hålla sig ajour med vad som händer. Men med lite tålamod så. Min erfarenhet av den nya versionen är att sidan förändras medan jag är inne på sidan. jag hinner inte läsa klart så har det ändrat sig. Nya svar och inlagg.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

#37 - nya svar och inlägg dök upp medan man höll på att läsa tidigare oxå - fast utan att man märkte det! Och med så många medlemmar blir det ju väldigt hög aktivitet på sajten… Svårt att hinna läsa allt… Har man som jag varit borta en månad är det bara att inse att man inte kan läsa allt!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Hej pa er alla! Tack for att sajten finns kvar! Har forsokt manga ganger och aven mejlat till Johan for att hora vad som hant. Har kant mig hemlos efter 2 ar och all hjalp jag fatt (bara det att nu hittar jag inte knappen for att andra till svenska, min dator ar ju spansk) Allt gar jattebra efter hemflytten fran Spanien, det har ju gatt snart ett ar och halsan blir bara battre och battre. Har ju en massa hallon och vinbar i tradgarden och kan inte lata bli att ata ett par navar varje gang jag gar forbi. Men vikten ar fortfarande -15 kg trots att jag inte uteslutit gradden helt. Halsningar till alla nya och gamla medlemmar!
Kul att höra av dig- och att du fortfarande mår bra, "trots" flytten hem till Sverige! Jag antar att astman har hållit sig borta eftersom du skriver att du mår allt bättre?
Hejsan. Vad kul att du mår bra och har behållit viktminskningen. Hoppas att få höra mer hur du har det.

Astman ar borta och all allergi och allt eksem likasa! Har aldrig matt sa bra har i Varmland. Alltid var det nagot som gjorde att jag blev sjuk. Grasklippning, nar det blev fuktigt pa kvallningen osv har bidragit till manga ambulansfarder, men nu ar allt detta glomt. Tack vare artikeln i Aftonbladet ang Annikas ideer och Sten Stures bocker har jag fatt halsan tillbaka. Sen hanger det ju pa att man glommer bort tidigare matvanor och verkligen tror pa allt detta. Jag tror sjalv att alla tillsatser i maten ar en stor bov ocksa. Sa utan kolhydrater och tillsatser kan man hjalpa sig till ett friskare och smalare liv.
Det måste vara skönt att slippa astma och eksem.
Jag har blivit av med mina magproblem helt under tiden jag ätit LCHF, över 3 år nu. Vad tiden går fort.
#10 Du skriver: "iFokus är en ideell portal."
Hur får då nedanstående personer sina löner betalda?
**Staffan Hansson, VD
**staffan@ifokus.se
0708 - 44 22 00
**Kaj Sjöberg, Affärsutveckling
**kaj@ifokus.se
070 - 727 08 58
**Niklas Johansson, Idé & Koncept
**niklas@johanssoninc.com
**Måns Jonasson, Idé & Koncept
**mans@ifokus.se
Min fråga i inlägg #44 är alltså riktad till författaren av inlägg #10 och inte till VD:n och övriga uppräknade personer.
En ideellt arbetande VD som försörjer sig genom ett annat s.k. vanligt arbete, har jag aldrig hört talas om förut.
#46 Saker kan ju förändras över tid och detta kan vara något nytt. Kan du inte kolla och berätta för oss andra? 
Det är faktiskt så det är. VD är ideellt arbetande och även de övriga.
Var hamnar intäkter från reklam och från medlemmar som betalar för extra forumfunktioner?
Hejsan BlandadKompott!
Jag skulle föreslå att du skickar de här frågorna till dem som startat och har hand om iFokus. Här är adressen tillhuvudsajten:
Det troligaste är att intäkterna går till att täcka kostnaderna. Hoppas att det går att ta ut en del som lön också.
Ett nätverk av den här storleken är ju knappast gratis, en stor del gissar jag går till serverkostnader samt att de som är ansvariga för iFokus använder datorer, mjukvara och hårdvara, till att hålla detta igång. iFokus gjorde ju dessutom nyligen en stor uppgradering och har under årens lopp bytt server flera gånger till en med större kapacitet. Du hade ju flera adresser, jag uppmanar dig att använda dem. Istället för att ställa frågor här om sådant som rör andra människor så är det väl mest logiskt att ställa dem personligen till dem det rör?
#50 Om man tar ut en del av intäkterna som lön, så är det inte ett ideellt arbete längre.
#52 Om man säger så här: alla som arbetar på DEN HÄR sajten arbetar ideellt. Vare sig Sajtvärd eller Medarbetare får någon som helst ersättning och vi är inte kopplade till ledningen.
Alltså, rikta din kritik och dina åsikter TILL de som har ansvaret istället för till oss. 
Dom kan nog svara på hur ekonomin ser ut mer specifikt…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Nu ska jag vara mer direkt än jag brukar.
BlandadKompott, varför i hela världen deltar du i diskussionen här på Kolhydrater iFokus? Är du intresserad av LCHF-kost? Eller är det något annat du är intresserad av?
På dina inlägg (som f.ö. är de enda inlägg du gjort på hela Kolhydrater iFokus) verkar du vara enbart intresserad av ifall de som sköter hela kommuniteten blir rika på den eller inte.
Om sajten har varit ideell förut och nu blivit vinstbringande är något som vi inte vet. Det jag uttrycker i #50 är att jag innerligt önskar att de kunde få lön för sitt arbete. Lön för arbete är nämligen något jag är för.
Bäst svar på dina frågor får du genom att kontakta de som driver iFokus-sajten. Och det har vi Medarbetare på Kolhydrater iFokus skrivit upprepade gånger till dig.
Jag förstår inte varför du fortsätter att ställa frågor i den här tråden. Är du ute på en personlig vendetta? Ta nu det som en retorisk fråga och ställ dina frågor till dem som kan svara på dem.
Site-värden Margareta säger i inlägg #48 att VD är ideellt arbetande, liksom även de övriga. Det inlägget gjordes som synes för 1 vecka sedan.
#54 Kan ideellt arbete uttryckas i procentuella andelar?
Varför arbetar ni "vanliga" värdar gratis?
Det är en bra affärsidé för ägarna att få folk att arbeta gratis, medan man själva plockar åt sig intäkterna.
Du måste skämta. Jag ger och får hjälp här och är glad att någon sköter den tekniska biten och ser till att servrarna fungerar.
Var nu snäll och svara på mina frågor innan du diskuterar mera. Jag upprepar dem igen:
BlandadKompott, varför i hela världen deltar du i diskussionen här på Kolhydrater iFokus? Är du intresserad av LCHF-kost? Eller är det något annat du är intresserad av?
När det gäller ekonomin på iFokus så upprepar jag: Hör av dig till de personer du räknar upp ovan.
Har du gjort det? När du har gjort det och fått svar kan du informera oss. Om du inte gjort det, så gör det innan du diskuterar det vidare.
Varför arbetar någon gratis här i världen? Precis som i vilka föreningar som helst så finns det eldsjälar som arbetar gratis för att det ger dem något tillbaka på det personliga planet.
Dina frågor här kan inte få svar eftersom du ställer dem till fel personer, dvs inte till dem det berör. Gör det och återkom sedan.
Om du vill fortsätta skriva här på detta gratisforum så förväntas du hålla god ton och inte skriva påhopp i stil med det du skriver i #55:"Det är en bra affärsidé för ägarna att få folk att arbeta gratis, medan man själva plockar åt sig intäkterna."
Det stod Margareta helt fritt att starta detta forum, det står alla medlemmar fritt att bli medlemmar och också att gå ur och det står dig fritt att utnyttja andras arbete och tid och energi genom att vistas här. Dvs skaparna av ifokus' tid, energi och arbete.
Om det sticker dig i ögonen att de kan få igen en del av kostnaderna för driften av iFokus genom reklamintäkter, så säger det mer om din inställning än om deras.
Det är slöseri både med din egen tid och alla andras här att fortsätta fråga oss här på forumet dessa frågor, jag hoppas det har gått fram nu? Om du trots det fortsätter så upplyser det bara oss alla om att du inte ställer frågor av vetigirighet, eftersom du då skulle fråga de som kan svara, utan av helt andra anledningar.
alla ni som arbetar med detta forum, om ni mot allförmodan skulle tjäna någon krona på detta, så är ni att gratulera. så mycket kunnskap och information som jag har fått på denna sida. det är ju igentligen något som jag borde förstått, jag hade ju en viss vetskap från en gången tid. men staten och kapitalet har läst en annan saga för mej. hoppas att ni har ork att fortsätta era nyandserade svar och stödjobb, vi är många som behöver ER, hoppas att ni får lön av något slag
tack för alla snabba svar, när jag har undrat nåt.

Jag uppfattar BlandadKompott som en nyfiken person med funderingar om saker som inte är så konstiga idag. Varför får man inte undra? Att man fortsätter fråga är inte så konstigt när svaren ger upphov till mer frågor. Jag ser inte det som kritik mot sajten i sig.
Det jobbiga här är att man inte får ställa vissa frågor på kolhydrater i fokus "för då blir sajt-arbetarna arga och man slösar med deras tid". Det är en så konstig inställning. Ska man fråga vilka frågor man får ställa innan man ställer dem eller?
"Every point of view is a view from a point."
Internettan,
Ibland får man läsa mellan raderna. Jag tycker inte om att vara nedlåtande, men du verkar sakna den förmågan. Eller den mer troliga orsaken, LCHF är inte vad du trodde det skulle vara (att döma från dina inlägg) och därför verkar du känna ett behov av att nedvärdera det oerhörda arbete som många lägger ner här.
Det är inte helt vettigt att jämställa den här siten med t.ex. ViktKlubb eller liknande som är vinstdrivande. Syftet med kolhydrater.ifokus.se är inte att generera intäkter till någon. Notera att du kan registrera dig helt gratis. Bandbredd är dyrt, därav annonserna.
Hade du varit tvungen att betala dyra pengar för att registrera dig och det utlovats en mirakelkur hade jag förstått din kritik.
Återigen: den här siten handlar om kolhydrater och inte om drift/ekonomi. Eftersom de frågorna inte går att besvara här, särskilt inte av de ideellt arbetande sajtvärdarna, så ser det i mina ögon ut som att det enda syftet att ställa frågorna här är för smutskastning.
#58 Man får undra, och det gör ju BlandadKompott, men samtidigt vill h?n inte veta svaret. Då blir det bara meningslöst tjafsande från dennes sida som upprepas om och om igen.
Då är ju frågan snarare vad syftet är från BlandadKompotts sida. Defintivt inte att fråga och få svar.
#59 Ja, ytligt sett ser det ut som om BlandadKompott (här: BK) vill ha svar. Men jag lutar nog åt att BKs underliggande mål är att säga att vi har fel i den här tråden, inte att få reda på hur det är. För då hade BK kontaktat iFokus och kanske t.o.m. meddelat oss hur det ligger till. Jag tycker att det är BK som ska ta reda på detta, för eftersom jag själv är ganska ointresserad av det ekonomiska. Som Medarbetare har vi här i tråden hänvisat BK till var han ska finna informationen.
Det övriga är respons på det som jag uppfattar som påhopp.
Vi arbetar mycket med att det ska finnas en trevlig diskussion här på KiF och i det innefattas att vi här diskuterar kolhydratfattig högfettskost. Det finns inte många ställen på Internet där man kan slippa trådgräl och personliga attacker. Den här sidan ska utgöra ett undantag, och det är därför vi jobbar på det.
Vi kan gärna ha en OT-tråd där vi diskuterar ekonomin på iFokus, men då ska det gälla fakta. Och dem tar man reda på hos dem som sköter modersajten, iFokus.
#58 Bertina, vare sig Sajtvärd eller Medarbetare får någon som helst ersättning för den tid och energi vi lägger ner på sajten. Det är helt upp till var och en, helt enkelt. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
En lysande affärsidé att låta ett antal forumanvändare arbeta gratis.
Det gäller för I fokus alla fora.
När någon tröttnar finns det alltid någon annan som kan ta vid och utföra, för I fokus, kostnadsfritt arbete.
De som tjänar pengar på detta kan skratta hela vägen till banken.
Jag har inga som helst synpunkter på sakinnehållet i Kolhydrater i fokus.
Jag är bara förvånad över att folk låter sig utnyttjas ekonomiskt.

#64 Om man själv inte känner sig utnyttjad i sin roll som Sajtvärd eller Medarbetare så tycker jag nog att den frågan nu skulle vara utagerad för detta leder verkligen inte till något kreativt.
Jag personligen skulle nog kunna tänka mig att ha rollen som sajtvärd/medarbetare utan att tänka tanken att kräva ekonomisk kompensation för det lika väl som att ställa upp som obetald förälder för olika idrottsföreningar. Sedan skiter jag fullständigt i om någon annan tjänar pengar på det eller ej.
#64 Men snälla…! Det är väl knappast att låta sig utnyttjas ekonomiskt att ha möjligheten att skapa en egen sajt helt gratis och helt utan att behöva hålla på med webdesign!
Flera har redan sagt att de som startat iFokus gör detta ideellt; om detta stämmer eller inte är inte ett dugg relevant! Margareta som startade kolhydrater.ifokus och de Medarbetare hon valt är ju helt klart inte ute efter pengar eller att jaga skaparna av ifokus; de vill hjälpa andra som hittat LCHF-kosten!
Tjänar skaparna av modersajten pengar på detta; vad, jag säger VAD spelar det för roll?? Betyder det att de som arbetar med kolhydrater.ifokus OCKSÅ måste tjäna pengar på sajten?? Det tycker jag inte. Jag är sååå glad över detta forum och att det är GRATIS!
Fattar ärligt talat inte vad du har emot om nu någon skrattar hela vägen till banken… Vanlig svensk avund eller? Själv gläds jag med skaparna om det är så; de har juu i så fall hittat en bra affärsidé som dessutom gör många människor glada utan att behöva betala för det!
dendär blandade krämen verkar vara ute efter er som hjälper oss som behöver er. hur kan vi hjälpa er? ska vi slån med spagettin???

Jag tycker bara att det är lite dubbeltydigt på detta forum. Om man anser sig vilja ha en "genomtrevlig" ton på forumet och det dyker upp lite frågor - varför lägger man ner så mycket energi på att försvara och tillrättavisa? Dessutom är det många som ansluter sig till försvararna, lika angelägna om att få rätt som den som först ställde frågan. Ni kan förneka det - men bägge sidor är lika goda "huggare". Varför rycker man inte bara på axlarna och säger att man inte vet och så är det bra sen. Vad är det som gör att man blir så arg för att någon slänger upp sina funderingar? Varför gör ni det till något fult? En fråga döms plötsligt ut till något förbjudet. Men är det inte DÅ det blir en ful debatt?
#60: Jag läser också mellan raderna men tolkar det inte på samma sätt. Det har nog med personligheten att göra, jag har inget som helst behov av att försvara denna sajt - den är ingen baby som behöver försvaras. Alltså blir jag inte upprörd heller.
"Every point of view is a view from a point."

Jag roade mig med att gå in på BlandadKompotts sida, och kollade dom inlägg h*n har gjort på andra ifokussajter… och det verkade som om alla inlägg var borttagna, utom ett… och det inlägget bedömde jag inte som särskilt seriöst… vem som helst kan kolla själv! 
Så min slutsat blir att de övriga inläggen förmodligen togs bort för att de uppfattades som oseriösa… därför uppfattar jag BlandadKompott som en "bråkstake".
Internettan, BlandadKompotts frågor hör egentligen inte alls hemma i den här tråden, som kom till då det var tekniska "barnsjukdomar" i samband med att hela iFokus uppgraderades… dessutom verkar h*n ha ett behov av att tala om för oss att vi är dumma, som "jobbar" gratis, medan någon annan tjänar pengar på vårt ärbete… och du undrar varför vi blir så arga?
Själv undrar jag varför en del så gärna rusar till bråkstakarnas försvar…?!
"still lost in space and time"
OK. Jag har i alla fall ett förslag och det är att vi stänger den här tråden. Den handlar, som Odezza skriver, om problem som inte är aktuella nu och visst är det viktigare att LCHF-frågorna ligger högt i listan med Senaste inlägg?
Alla har fått säga sitt och det är helt klart att vi har olika åsikter. Och det är faktiskt OK att vi har olika åsikter också.
Jag röstar för att vi stänger tråden och fortsätter med att stötta varandra i våra kostval.
Någon som röstar med mig?
Jag