Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2455 ggr
Regina78
0

Low carb - mjöl

Finns det någon anledning (förutom kanske priset) att man inte ska köpa det här

http://mindresocker.com/produkter/baking/23494__carbalose_flour/

Jag tänker nog slå till på två påsar och baka lite bullar till barnen…….

Wildrat
0

Är det inte bättre att göra vanliga bullar med ekologiska ingredienser och sen inte äta det så ofta? Är tveksam till manipulerade produkter…

Regina78
0

Jag är själv lite tveksam till manipulerade produkter men eftersom jag är vegetarian och äter quorn som är supermanipulerat så kan jag tänka mig att vara öppen för andra "manipulerade möjligheter".

Men det var väl vad jag kunde utläsa inte massa konstigheter i, eller?

Wildrat
0

Nä men jag gillar inte fibrer. Och är bullarna till barnen (bara) så klarar de nog vanliga bullar. De är ju inte förstörda och får de bra mat klarar de lite "fusk" ibland. Onödigt att mixtra för deras skull.

Regina78
0

Det är också så att vi har en del diabetiker (typ2) i familjen och jag skulle gärna vilka fixa lite "godsaker" till dem emellanåt.

Wildrat
0

Det finns en massa LCHF-godsaker man kan göra istället. Söta med Sukrin eller Stevia istället så blir de lite mer "vanliga" i smaken. Det skulle jag göra…

Regina78
0

Jag har nu köpt två påsar Lowcarb-mjöl och två påsar Sukrin.

Det blir nog lite saffransbullar och pepparkakor, tror jag.

Att bjuda på det blir att mjukstarta lite. Det är inte så lätt att lära gamla hundar sitta.

Och så kanske jag steker en pannkaka eller två till mig. Jösses vad jag saknar det!

Aklejalotte
0

Skriv gärna och berätta vad du tyckte när du provat produkterna.

Regina78
0

#7 Absolut!

(Kan säga att hittintills har det iallafall blivit ett STORT hål i plånboken) FörvånadGlad

Regina78
0

Nu har jag bakat en matpaj med Västerbottenost och mitt nya Lowcarbmjöl…….

3 210kcal

136 g protein

14 g kolhydrater

271 g fett

Fördelning: 2% kolh, 18% prot, 80% fett.

Detta är för hela pajen.

Nu återstår att se hur den smakar………………..

LenaK63
0

Låt oss veta!

Har gjort pannkakor med Fiberhusk. Det går bra. Men pajer och kanelbullar vet jag inte hur det fungerar med Fiberhusk. Vore kul med ett alternativ.

Regina78
0

Det smakade helt ok, själva pajdegen, om man bara äter den, smakade lite som en vecka gamla kakor.

Men det var riktigt gott att få en botten till pajen.

Ska pröva att göra pepparkakor vid tillfälle. Det tycker jag är supergott!

Regina78
0

Det smakade helt ok, själva pajdegen, om man bara äter den, smakade lite som en vecka gamla kakor.

Men det var riktigt gott att få en botten till pajen.

Ska pröva att göra pepparkakor vid tillfälle. Det tycker jag är supergott!