Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5270 ggr
Thea
0

Efterlysning av ugnsform!

På Gotland fanns för några år sedan en "allt-i-allo" butik som hette Hollingwoth´s magasin. De hade ALLT! Både kraffs och jättebra grejor. Ffa hade de grymt bra ungsformar i keramik av märket Renault! De är ovala i olika storlekar med mörkare laserad utsida och ljusare insida.

De är HELT suveräna för HUR det än bränt fast i dom så är det skrämmande lätta att diska! INGET fastnar speciellt hårt på lasyren! PROBLEMET är att de inte finns i var och varannan hem-butik. De fanns i Hollingwoth´s magasin och de bör rimligtvis finnas på fler ställen! Men var??? Jag vill jättegärna köpa mig en större variant då den vi har är i minsta laget för vissa maträtter!

Jag har försökt att googla, men prova googla på "Renault" och "ugnsform"….Cool

Finns det någon i detta avlånga land som vet vilka ugnsformar jag menar och som vet var man kan hitta dom?

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

mikaelj
0

Inte exakt samma användningsområde, men har du provat silikonformar?

Thea
0

Silikonformar? Blir inte det väldigt ostadigt? Har du någon hemsid/bild?

Jag vill ha en STOR form där jag kan göra mycket köttfärslimpa, moussaca, gratiner mm.

H. Thea

Thea
0

Jag vet att dessa Renault-formar såldes av affär i stockholm för en herrans massa år sedan. Vilken vet jag inte!

H. Thea

mikaelj
0

Nja, inte superostadigt. De finns på bl.a. Clas Ohlson, så för en del syften funkar det.

Ska du göra jättemycket behöver du väl något i storleksordning djup ugnsplåt?

Thea
0

En djup ugnsplåt blir för grund och FÖR stor! *kinkig* De är dessutom ett h****te att göra rent när man upplevt diskning av en Renault! Flört

H. Thea

MimLan
0

Jag skulle höra med Cordon Bleu på Vasagatan i Sthlm.

mikaelj
0

De säljer även Manitoba Cream, om man skulle vara lagd åt det hållet.

lizzyz
0

Hej!

Jag googlade runt lite och hittade den här hemsidan

renault

De säljer porslin av märket renault. Tittade inte så noga efter just ugnsformar men du kan kanske tittare närmare själv och om inte annat ringa företaget och fråga. Cool

Ingrima
0

Jag har nyligen sett ugnsformar i olika storlekar på NK. De beskrivs som mycket lättdiskade.

Thea
0

lizzyz: BINGO!!!! De hade Renault ugnsformar och även andra godsaker från Renault! Kyss

Min lycka är gjord!

H. Thea

Thea
0

Ingrima: Bild på Renault ugnsform som är MKT lättdiskade! Stämmer det med de du såg på NK? *nyfiken*

Har man en gång ägt och diskat en Renault vill man inte ha något annat….

H. Thea

Ingrima
0

Thea: Hade ärende in på NK idag. Ugnsformarna  är från Villeroy & Boch och tillverkade av ett nytt material ceramicplus, som är lättdiskat, tål mikrovågsugn och maskindisk. Dock rekommenderas högst 220 grader Celsius/428 grader Fahrenheit, och att man ska använda plastbestick vid servering ur formen. Finns i olika storlekar med rektangulär form, gratängform liknande din bild, samt som Quicheform.

Köpte själv en rektangulär form 38 x 27 x 7,5 cm för 429 kr. Inre djup ca 5,5 cm. Expeditens mor var mycket nöjd med den, passade bl.a. bra till lasagne då den är lite djupare än många andra formar.

parsley
0

Har man en gång ägt och diskat en Renault vill man inte ha något annat…

Förlåt, men för mig är Renault först och främst ett bilmärke. Ni förstår säkert vad jag föreställer mig. Glad

Thea
0

parsley: Det var lite av poängen…! Flört

Fick reda på att Verner&Verner hade denna serie när de fanns. Finns nu tydligen bara på nätet och två butiker i g-borg numera. Rynkar på näsan

H. Thea