Jag doserar socker och Sukrin på samma sätt. Noll gram.
Men jag gissar att det inte var det svaret du var ute efter. Står det inte på förpackningen? Testat att googla?

Jag doserar mycket måttligt och endast stevia, det förstör inte miljön i alla fall.
Du kan ta samma dosering som socker och smaka av sen. Rimligtvis borde du vara känsligare för sötma med den här kosten.
Jag googlade lite och hittade info om att sukrin är en sockeralkohol liksom xylitol, och som alla sådana har biverkningar som diare och blodsockerhöjning, dessutom förhöjd risk för stroke i samband med träning efter måltid. Tycker du ska undvika det.
Om du absolut vill ha sötma i maten, använd förslagsvis honung som våra förfäder alltid kunnat få tag i, om än i begränsade mängder.
Bra mycket mer naturligt än (eventuellt syntetiska) renframställda sockeralkoholer…
MimLan, "känsligare för sötma" kan jag skriva under på. Jag "syndar" av och till med lite mörk choklad, har hittat en 85% från Lindt som jag gillar. Ibland händer det dock att jag sätter i mig en liten bit 72% eller så, och oj vad det smakar sött. Rena mjölkchokladen…. 

Tack!
Vill baka lite sötsaker till julen men jag kör LCHF, barnen blir speedade på socker och vi har 3 diabetiker i familjen (äldre)
Jag tänker inte neka varken mina barn eller de äldre något sött men tänkte att jag kunde göra en "vänligare" variant.
Regina, sötningsmedel till diabetiker är inte särskilt lyckat, eftersom redan den söta smaken signalerar till kroppen att börja frisläppa insulin (förutsatt att man har insulinproduktion kvar; de flesta typ2 och en del typ1 har viss insulinproduktion kvar), vilket sänker blodsockret vilket dels medför ökad hunger, dels risk för alltför lågt blodsocker vilket innebär att de måste äta snabba kolhydrater (typ dextrosol) för att få upp det igen.
Vill man som diabetiker "unna sig" sött så är det mycket bättre att använda någorlunda naturliga produkter (honung, sirap, socker) och kompensera med extra insulin (eller vad man nu har för medicinering), än att lura kroppen att socker är på väg fast det inte är det.

#7 Aj då, jag hade läst på (trodde jag) och köpt ett sötningsmedel som inte höjer blodsockret. Fel alltså.
Alla "sockerfria" produkter som diabetiker normalt sätt stoppar i sig är bara bluff då?
#4 Du får googla vidare för just sukrin påverkar inte blodsocker. Just erythritol skiljer sig från övriga sockerhalkoholer som du nämnde.
Det finns till och med en tråd här där några testade blodsocker före/efter intag.