Läkare
Det skulle vara intressant att höra från andra medlemmar vad era läkare säger om de hälsovinster ni gjort med kostomläggningen. Har man haft värk, astma, magproblem, diabetes och andra sjukdomar/besvär, måste ju ens läkare (hur skeptisk han eller hon än är till lågkolhydratkost) förstå att här finns verkligen något intressant.
Måste också berätta att jag varje höst i minst tio år lidit av Depression. Den har kommit som ett brev på posten i oktober och ger sig inte förrän efter jul. Har medicinerat när det varit extra jobbigt. Den här hösten har den hållit sig borta!!! En kollega frågade mig idag om jag inte känt av min Depression. När jag svarade "nej" sa hon att hon märker tydligt hur pigg jag ser ut och hur glad jag är. Detta är väl fantastiskt.
Wow, grattis. Har du ändrat något mer än kosten? (t.ex. D-vitamin, motion, …)

Hej! Vår son Isac fick diabetes i april i år…..den första läkaren tyckte att vi var VÄLDIGT extrema med vår kost…..den andra läkaren, som är ordinarie, tycker att Isac ska fortsätta med LCHF och inte ändra på något. Isac ar nu endast insulin när han "syndar" med en macka eller liknande….han har sluppit ta mycket insulin tack vare LCHF.
Han äter också extra zink, d-vitamin och rosenrot.
Lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inte bara min diabetsläkare utan alla mina arbetskamrater på den VCT som jag jobbar på, sedan 7 år tillbaka, har märkt vilken skillnad det blivit på mej sedan jag gick över till LCHF kosten
Jag är mycket piggare och snällare (jämnare humör)
Min ledvärk är mycket bättre och jag är ofta den som kommer först och går sist numera, för tiden räcker liksom inte till……jag vill göra så mycket och känner att jag numera orkar detta.
Mina prover är super och jag har på 10 veckor gått från 3 till 0 tabletter Metformin.
"Min" läkare är inte förvånad, hon är väl insatt i denna kost, även om hon inte förkastar andra metoder heller, vi har gått en medelväg till mötes hon och jag och är överens om att just denna kost passar MEJ och jag försöker att säga att den nog passar de flesta diabetespatienter, då det är just kolhydraterna som ställer till det för oss och inte fett.
Fasen! När jag läser om allas hälsovinster så är det nästan så att jag önskar att jag varit sjukare när jag började med LCHF så jag hade fått uppleva det ni berättar om. Men bara nästan…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se