Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 5607 ggr
batman
0

Istället för risgrynsgröt

Har ätit en god blandning som smakade som risgrynsgröt!

Hade en klick mascaponeost kvar som var på väg "att gå ut". Vad skulle jag göra med den? Tog en liten skål med mascaponen, ca ½ dl och blandade med lika mycket grädde till en krämig konsistens. Smaksatte med 1 droppe vanilj och mycket kanel. Smakar gott redan här men kom på att jag kunde blanda i lite keso som "risgryn".

Mumsfillibabba!     Räcka ut tungan

Kan säkert sötas lite med några korn stevia om man vill.

ullebull
0

Du, det lät smarrigt, det måste jag prova, älskar ju grädde och ost.

Shawy
0

Bokmärkt. Tack! Funderade faktiskt över just risgrynsgröt, hur det skulle kännas att inte äta den på julaftonsmorgon som jag alltid gjort.

[slamslams]
0

Det var gott, påminner  om min ris ala malta som jag skrev om för några dagar sedan.

ett bra tips om man har lite mascarpone ost  över,

Skogstrollet
0

Jag vispar bara grädde och tillsätter keso. Klart! Jättegott med kanel.

Brynhilde
0

Låter hur gott som helst. Måste prövas.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

andreas0
0

Jag testade en gång med något liknande, var hungrig, och allt jag hade i kylen var ägg, keso och grädde. Så jag mosade äggen och blandade ihop allting.

Det smakade inte gott alls, och jag fick slänga det. Smakade mest ägg-gula, men äggsmaken ändrades lite så den var inte alls lika god som vanligt. Så gör inte om mitt misstag :)

fettbramat
0

Tack - snart har jag samlat ihop alla mina gamla favoriter till jul.

Batman - kan du inte lägga in receptet även på http://julen.ifokus.se/ på "vår" LCHF recepthörna

Recept - särskilda dieter
med rubrik lchf - risgrynsgröt

Kul att ha vår julmat samlad någonstans. Kan hjälpa till att göra det men jag vill inte ta åt mig äran av din "uppfinning"

Langhol
0

En droppe vanilj?? Finns det flytande vanilj?

Baglady
0

Ja,ja mensan vanilj essens på flaska har funnits länge. Finns på hyllan tillsammans med bittermandel essensen, karamellfärgen arrak essensen mm.

batman
0

fixat!

nobban7
0

Sommartiden är slut så nu hägrar julmaten.

PernillaS
0

hihi ni är galna ni Cool