Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 5561 ggr
Carro-e
0

Gi Rivstart

Kan man gå ner 6 kilo på 2 veckor med gi rivstart även fast man är normalviktig?

Glad

MimLan
0

Testa?

Fast du? Om du postar din fråga i "Hälsa" rimmar det lite konstigt med att du dels är normalviktig, och trots det vill gå ner ett gäng kilon snabbt som ögat. Lite mer fokus på faktisk hälsa är inte fel.

cathrineschuck
0

NEJ!

Jobbar som kostrådgivare och (tyvärr) sett det mesta.

Det går INTE att gå ned 6 kg på 2 veckor. Tack och lov.

Aniara4
0

Varför i hela friden vill du tokbanta om du redan är normalviktig? Förvånad Man ska inte tokbanta ens om man är överviktig.

Man kanske kan gå ner 6 kg på 2 veckor om man typ slutar äta. Men du kanske också skulle överväga alternativet att börja äta LCHF, och få den hälsa och kroppsform som är den bästa för just dig?

Carro-e
0

det är en kille som har gått ner så mkt på 2 veckor och han mår fint fint ..så vrf skule inte jag kunna det?

mikaelj
0

Varför vill du gå ner 6 kg i vikt?  Enklaste sättet är att kapa ett ben. Då går du ner mer än 6 kg.

Vill du bli av med muskler? Ät ingenting överhuvudtaget i 2 veckor. Men när du börjar äta igen kommer du lägga på dig fett och se ut som en boll.

Lyssna nu på farbror barbro, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!

Lava
0

Om du är normalviktig är det inte säkert att du går ner någonting alls. Men du kan få andra hälsovinster. Var inte rädd för att äta naturligt fett.

ebet
0

När jag fastade i tre veckor (bara buljong och vatten) gick jag ner ca 4-5 kilo. När jag började äta så gick jag upp de kilona på två dagar.

matsmurfen
0

Frågan är varför du vill gå ner 6 kg på 2 veckor?  Är det för att du ska komma i fina kjolen till festen, kanske… i så fall är det ju inte säkert att de 6 kilona ens tas på det ställe där kjolen sitter…. Kan ju lika gärna vara på halsen och överarmarna.

Så, nja, verkar inte riktigt genomförbart.

kaisakavat
0

Du - den där killen som gick ner 6 kg på två veckor. Jag undrar:

- hur pass "sant" det är? Flört

LivetiFokus
0

Om man är mycket överviktig kan en omläggning av kosten ge drastiska resultat. Men efter vad jag har förstått är det inte alla kilon som är fett, utan mycket kan vara vätska också.

Själv gick jag ner 5 kilo på 2,5  veckor, från 140 - 135. Men jag blev helt besatt och började halvsvälta vilket inte är bra. Fick sedan rekyl, åt godis och kakor som en besatt under några dagar, fick sen fasa in igen under några dagar. Det är det enda jobbiga att komma igen efter att ha ätit godis. 

Har inte vägt mig, och kommer inte göra det på länge. Jag kan konstatera att med LCHF fick jag en stor skillnad i psyke efter den första veckan; jag kände mig mer "medveten", mer vaken. Fick mens i större mängd och fler dagar än på många år vilket fick mig att känna mig levande igen….Jag sover bättre, känner mig mindre missmodig och deprimerad. Kläderna sitter bättre vet inte hur mkt som är vikt och hur mkt som är självkänsla.

Min sambo som inte är överviktig men liten gubbmage har gått ner 5 kilo på 3-4 veckor. Han är överförtjust. Gräddsås, äggröra, bacon, tonfisksallad med majonäs. Enda problemet är att hans Blodtryck har gått upp vi vet inte om det har samband. Han har nu 140 över 100. Någon anna som har samma erfarenhet?

magma
0

#0: Jag gick nog faktiskt ned något i den vägen när jag började med LCHF, men å andra sidan hade jag 25-30 kilos övervikt då och var alltså inte normalviktig. Du som inte har övervikt kommer förmodligen inte gå ned 6 kg om du äter LCHF, antagligen inte om du svälter dig själv heller.

mikaelj
0

… än viktigare, hur pass sunt är det?

Carro-e
0

äh, jag kommer testa

magma
0

#12: Jovisst, men jag valde att svara enbart på frågan i #0 denna gång, hälsoaspekten hade redan tagits upp i tråden tyckte jag:)

#13: Varför tycker du att du behöver gå ned i vikt?

[Sias]
0

Camo e! 

Lite tänkvärt om LCHF -viktminskning.

"LCHF är inte någon bantningsdiet, som gör att man automatiskt går ner i vikt". 

Efter att jag läst runt här, under ca 1/2 år, har jag förstått att för vissa kan det ta år innan viktminskning startar,  att vissa inte går ner något alls med LCHF.

Resultaten blir så olika - beroende på att vi människor är så olika! Och av många orsaker; Man eller kvinna, hur stor övervikten är, tidigare bantningar, hälsotillstånd, med mera.

Jag har ca 10 kg+. Väger inte ett hekto mindre nu, än när jag startade med LCHF för drygt 1/2 år sen (med LCHF-kosten verkar det som att ju mindre övervikt man har desto hårdare sitter den fast).

Men jag kan inte tänka mig något annat kost-alternativ, för jag har fått så många ovärdeliga hälsovinster med LCHF - som är det allra viktigaste för mig.

Förresten; LCHF är inte detsamma som GI.