Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 896 ggr
Buppan
0

Kolesterolet igen!

Vet snart inte vad som är farligt eller inte. Kan inte någon förklara det på ett vettigt sätt, så att Aftonbladets läsare inte blir ihjälskrämda varje gång de läser hälsobilagan. Redan kolesterolet bara i ett ÄGG/dag är farligt mycket, hur ska det då inte bli för en LCHF:are som äter många per dag! jag som är så glad i ägg och fett!

mikaelj
0

Dumheter.

Jag levde på ägg i fem dagar (20 ägg/dag) och fick i mig 7,3 kg ägg och 30g kolesterol. Mitt HDL var 3,4 och TG var 0,5.

Passa in det i den artikelns siffror.

Buppan
0

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3683883.ab

Här är länken till senaste skrämselskottet!

Jag är bara så trött på detta med kolesterolet, som kommer först, som de flesta känner igen, när det egentligen handlar om en balans mellan andra värden och dessutom borde väl ett välmående och god hälsa vara bättre än dessa stressande rubriker?

Kefa
0

Undrar hur mycket läkemedelsindustrin betalt  för den reklamem. Statiner är vinstgivande. Foten i munnen

mikaelj
0

1. Ingen har kunnat påvisa att dietärt kolesterol höjer blodfetter

2. Ingen har kunnat göra en koppling mellan kolesterol och ökad risk för hjärt-kärlsjukdomar.

maxiq
0

Ett litet tips: Om ni ser en artikel som är helt bort i tok men även om det bara är några tveksamheter så utnyttja möjligheten att kommentera direkt under artikeln. Att skriva av sig här, för likasinnade, är bra men tänk istället att ni kan nå de hundratusentals redan kolesterolskrämda som kastar sig över artikeln med ett "vad var det jag sa" på läpparna.

Det tar bara några minuter att registrera sig för att få skriva. Man blir sällan emotsagd och de flesta synpunkterna får stå kvar så genomslagskraften är stor. Peta gärna med en länk i kommentaren så den intresserade kan läsa mer.