Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 5090 ggr
mulligast
1

Tarmpolyp - cancer

och det får man om man inte äter fibrer enligt Jamie Olivers program på femman nu.

Altså om man inte åt fibrer, så kunde man få polyper på tarmarna som kunde utvecklas till cancer.

Hur är det egentligen..

Blev så irriterad.. ok denna killen åt nog mest kolhydrater, men de tyckte det var sååå dåligt att han bajsade så lite som 94gram/dag, medans de i Uguanda (tror jag det var) bajsade strax över 400/dag…

Är det lönt att äta sånt som ändå bara ska ut igen?

Libbe7
0

Jag måste erkänna att jag känner samma oro. Det är ju liksom inga knäppgökar dom där i programmet………väl?

rullz
0

Dom tjänar ju pengar på det dom gör och säger, så varför inte. Låter lite konstigt att man skulle få cancer i tarmarna bara för att man inte bajsar 400gr/dag. Man kan för övrigt få polyper i andra organ i kroppen med, i näsan också, men man kanske ska snorta fibrer för det?

Puhlo
0

Alltså, med tanke på att min magläkare (gastroenterolog) säger att det är fullt normalt att poopa allt från en gång om dagen till var femte dag,  så anser jag att vederbörande i programmet snackar skit. Inte bara bokstavligt. :P

UBCL
0

Det skulle vara intressant att kolla hu mycket fiber inuiter äter (skiter). Glad

Och om de i så fall har mer eller mindre tarmpolyper!

Wildrat
0

Med tanke på att all cancer göds av socker så lär en sockerfri kost vara ett bra mycket bättre skydd än fibrer.

dufva
0

En mycket trolig orsak till att tarmpolyper uppstår är just de icke vattenlösliga fibrerna från sädesslagen.

Dom flesta fiberförespråkare vet inte ens att fröskal innehåller toxiner och antinutrienter som på sikt skadar oss