Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1175 ggr
Persickan
0

Mjölk? Bröd?

Hej alla!

Jag är ett blåbär när det gäller denna kost så jag har en massa frågor som kan verka dumma men men… Jag vill gå ner i vikt, gärna så mkt som möjligt men minst 10 kg.

Är det ok att dricka mjölk? Jag ÄLSKAR bröd, men det är alltså helt förbjudet??

jag ÄLSKAR choklad, är det helt förbjudet? De första dagarna var det gott med mkt smör men nu har jag börjat tröttna :-(

Hur är det med frukt?

är det här en kost man bara kör ett tag?

Hoppas nån vänlig själ kan svara på min frågor!

Wildrat
0

Bröd går bort. Nån gång ibland kan du äta en eller två flatbröd eller finncrisp med mycket pålägg. Eller så finns det recept på brödliknande produkter här som du kan äta.

Mjölk går bra i små mängder, det innehåller mycket kolhydrater. Kolla på paketet så ser du.

Mörk choklad kan man äta till fest.

Frukt går till största delen bort. Mest vatten och socker, vill man ha vitaminer kan man äta grönsaker istället. Nån gång ibland som godis kan funka för den som inte är sockerkänslig. Bär är bättre alternativ än frukt eftersom de innehåller mindre kolhydrater. Hallon är det många som äter då och då.

Det här är en livsstil som man behåller resten av livet eftersom man mår så bra av all denna goda mat.

Palle65
0

Hej! Håller med Wildrat, men skickar ändå med en länk för mer information.

http://www.kostdoktorn.se/?page_id=144

Persickan
0

Men i länken ovan så står det under "ät gärna" Mjölk mm, d¨är mjölk ok..?

MimLan
0

#3 Det beror på vilket syfte du har med LCHF och vad du då tål.

Mjölk i sig är inget problem för friska och oskadade personer. Vad som gäller för dig får du ta reda på själv.

greensis
0

Mjölk - en fråga om dos.

Om man som jag ledigt drack 6dl om dagen i kaffe, kan man räkna ut med bakvagnen att det blir för mycket kolhydrater totalt.

En dutt här och där, om du inte har skadat din kropp alltför illa, är inget större att hetsa upp sig över. Byt hellre ut mot grädde.

Bröd? Svar: Näppeligen.Flört

Frukt? Svar: Möjligen till fest/som godis

Choklad? Svar: liten ruta till fest och undvik lägre kakaohalt än 85%…Oskyldig

Fabricati diem, pvnc!

Maia
0

Välkommen hit, Persickan!

Har du läst LCHF-foldern som finns här? Där får du mycket handfasta råd som är lätta att börja med. 

Lycka till! Berätta gärna mer om hur lång du är och vad du vill gå ner till, så kan du få fler råd.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]