Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1314 ggr
Miyu
0

En ledsen sockerdag

Idag har jag gråtit mycket efter att en jobbig sak hänt personligen. Dagen började bra, innan jag fick reda på det hemska som hänt. Det var kanelbullens dag och jag fikade. Drack t.om. vam choklad till. Mådde lite illa efteråt men inget annat speciellt. Var lagom gott men inte "oh måste ha mer"-gott.

Senare fick jag dåliga nyheter och bröt ihop. Gick och köpte en burk Ben n Jerrys glass, var splittrad men tänkte på att "fuck it, har ändå unnat mig idag", sen var jag ledsen och ville bara må bättre. Åt lite av glassen som jag tidigare älskat men hade inte lust att äta mer, det var inte så gott alls. Nu har jag också druckit oboy och ätit 2 mackor och det var inte gott! Blev förvånad. Ville bara få det ur mig, trots att magen inte reagerat alls.Det smakade ingenting!

Längtar till imorrn då jag mår bättre, är fortfarande ledsen. Till frukostfettet :)

magma
0

Vad tråkigt att du är ledsen:( Vet hur det är att falla för att döva känslor med socker, det hjälper i bästa fall för stunden men det blir tyvärr etter värre efteråt. Vet ju inte vad som hänt, men skickar ett par stora kramar!!Kyss

Uttelille
0

Skickar också en kram!

Och på ett sätt var det ju skönt att du inte tyckte att alla kolhydrater smakade så himla gott. Och skönt att inte magen protesterade!

För egen del hoppas jag också att morgondagen blir bättre!

Caena
0

stora kramar, skönt att du kände att glassen inte var det bästa att ta till. 
problemet är ju ofta att man tar till sötsaker för att man tror/vill att det ska hjälpa upp humöret, tyvärr fungerar det sällan och man mår sämre.. 
svårare är det att hitta ett annat sätt att ta sig ur problemen..

*dags för mig själv att ta till träningen igen-tittar lite för mycket på sötsakerna*

hoppas att morgondagen blir givande och att tråkigheterna inte känns så ohanterliga imorgon.. *stora kramra*

missaz
0

Jobbigt med tråkiga nyheter! *skickar en kram*

Förstår lusten efter sött när du tydligen blev väldigt ledsen, bra ändå att det inte var så gott och tröstande som du trodde det skulle vara.

Miyu
0

Blir gladare av vår mat :) så det var en skön upptäckt. Har varit sugen på kolhydratmat tidigare men nu behöver jag inte bli det mer.

Puhlo
0

Skönt att du slipper sockermonstret iallafall, Miyu! Många kramar från mig också.

ulpett
0

Hoppas du känner dig lite gladare idag. Glad

flikkan77
0

Lämnar också en kram och hoppas att det känns lite bättre idag!

"You just have to belive…"

glitterfisk
0

Ibland blir det jobbigt ikring en. Lätt att tröstäta då, men vilken tur att du inte "fastnade" i glassburken. Ibland tror man att mat/glass/kakor löser problem men så är det ju inte.

Hoppas att det känns lite bättre idag, och lycka till med maten, mitt i alltihop.

Kramar från mig mé

Frihet07
0

Ja, vad hjälper det att "äta" bort tråkigheter. Tyvärr  så får man bara nya… säger jag av erfarenhet.

Miyu
0

Okay, hi again guys!

Sen första inlägget har jag frossat godis, sött och kolhydrater, typ gått tillbaka till min gamla kost. Nu säger magen ifrån hela tiden (erhm.. ja) och har gått upp de kilon jag gått ner med LCHF på någon vecka bara. SÅ tänkte rycka upp mig, dock trivs jag bättre med variationen som jag har nu, så vet inte hur strikt det kommer bli ibörjan. Ska dock sluta med sötsakerna och kanske loosa vikten på det sättet.

Uttelille
0

Hur kom det sig att du började igen? Var det kolhydratsug du kom in i eller var det medvetet?

Miyu
0

Njae, började väl med kanelbullens dag sen hände något som vände min värld lite upponer, så då sket jag bara i allt och tröståt allt jag kom över för att må bättre. Dumt, men nu följer jag annan väg och är lycklig och redo att återta kontrollen.

flikkan77
0

Jag tror det kan vara så man kan behöva göra. Revoltera ett tag. Jag kan göra så vid förändringar ibland, Det börjar bra men sen så går det åt skogen ett efter tag… och sen börjar jag om och då kan det fungera bättre.

Händer det något jobbigt mitt upp i alltihop så är det inte så lätt att hålla på med omställningar samtidigt. Då är det lätt att gå tillbaka till gamla vanor.

Håller tummarna för dig nu!

"You just have to belive…"

Miyu
0

Ja, mår fett illa nu haha :D but its for the greater good.

Maia
0

Lycka till, Miyu! Både med maten och med greppet om livet efter det där som hände!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Caena
0

Miyu hur har det gått för dig? kunnat vända den onda trenden?

Miyu
0

Japp :) Nu är jag back on track. Ganska liberal (runt 30-40 kolisar) om dan nu i början, är fortfarande ofta sockersugen men fettar på ordentligt. SKa försöka trappa neråt.

Maia
0

Vad bra att det är bättre!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Caena
0

skönt att höra!

magma
0

Välkommen upp på banan igen:)