Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 4241 ggr
Thyra4
0

Blodsockerfall

Min Gubbe och jag har ätit den här kosten sedan den 17 augusti och han har gått ner 6 kg och jag 3.(orättvist) Men hälsovinsten för min man har varit att han har bara haft ETT blodsockerfall sedan den dagen. Då var jag inte hemma och gjorde baconomelett till honom på morgonen - och när jag kom hem, darrade han som ett asplöv. Nu kan han själv göra baconomelett.

Han är överlycklig. Innan hände det att det bara kom över honom och han sprang in i köket och åt panikartat en halv limpa med smör och ost och mjölk till det. Men det tog säkert en timme innan han repade sig.

Så jag har inte haft några besvär med att få honom att övergå till den här kosten.

Jag har också tidigare haft känning av detta, men inte lika mycket. Då blev jag ordinerad av vår Distrikts-sköterska, att alltid ha Dextrosol med mig. Det har jag inte behövt nu.

Zepp
0

Sjukvårdsupplysningen rekomenderar att dricka mjölk vid blodsockerfall har jag läst!

Är ni diabetiker?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Thyra4
0

Nej ingen av oss är diabetiker. Det beror nog på för dålig kost tidigare. OcH sen är man väl olika känslig (var)

Medlem
1

Jag har inte heller diabetes och får ofta blodsockerfall. Min läkare sa att jag skulle ta Dextrosol också men jag struntade i det. Tar mörk chocklad istället fast jag får kämpa en längre tid än om jag tagit Dextrosol förstås. Jag vet inte varför jag får blodsockerfall. Det verkar vara en gåta.

LIPO
0

Är diabetiker, sedan jag började äta LCHF har jag inte haft några problem med blodsockerfall, inte högt blodsocker heller.

När jag tog insulin så hände det att jag fick både högt och lågt blodsocker.

Numera väldigt stabilt