innehållsförteckning kyckling
kyckling 87-90%, vatten, salt, socker und so weiter.
ni förstår att jag läser innehållsförteckningen på kycklingpåsarna efter min fadäs häromveckan.
kollade 3 olika påsar, danpo, lagerberg och kronfågel. gissa vilken som innehöll minst kyckling?

Lagerberg?

Alltså vafan, varför kan man inte få köpa lyckling.. bara? jag struntar nästan i vattnet men socker.. i kyckling?! Ursäkta svordomen men jag blir så frustrerad
Måste binda vattnet för att kunna späda ut kycklingen, serru. Varje gram socker binder några gram vatten.

Vill man ha i riktigt mycket vatten så tillsätter man dessutom fosfater. Tyvärr försvinner kycklingsmaken då så man måste ta till smakförstärkare för att få det njutbart.
Jag köper aldrig annat än 100% kyckling….vatten har jag i kranen!
Oj, smakar kyckling något?
*gör en mental notering att börja köpa hela kycklingar*

#5 Roaster är lite dyrare än ordinär men har mer kött och mer smak än de ordinära små babykycklingarna, tror (hoppas) att det beror på att de slaktas äldre.
Lite tankar OT - Kom att tänka på kycklingarnas bisarrt dåliga levnadsförhållanden. Det gör att man ev kan tveka att köpa kyckling….men samtidigt är kycklinguppfödning, som den bedrivs, ganska snällt mot naturen och skadar och utrotar på så sätt mindre, antar jag. Vad är moraliskt rätt? Är det positivt eller negativt i ett större perspektiv? Jag har verkligen inget vettigt svar på frågorna!
Ja, att kyckling är miljövänligt har jag också hört. Men sedan har de ett trist liv.
Jag håller med dig. Och äter mestadels ägg. (*host*)

Ja, din äggdiet är imponerande.
Nu blev jag sugen på att prova ägg med majonäs gjord på ghee/skirat smör. Testar imorgon!