Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 4232 ggr
wooster
0

Ganska ny här

Hej alla!

Jag är nybörjare i att kommunicera med folk på nätet, och jag har nån slags dator-dyspraxi. Det här är mitt livs första egna inlägg! Jag måste ju lära mig hur man gör, och ska väl presentera mig när jag ändå håller på:

Jag är 33 år och läser mitt (förhoppningsvis) sista år på universitetet. Det var min svåger som drog ner mig i lchf-träsket (tack!), och jag märkte nästan på en gång hur fantastiskt bra man mår av att äta så här. Sen dök sockerdjävulen upp igen, och igen, och.. Att växla mellan lchf vissa dagar, och kakor och glass andra dagar är verkligen inte bra; jag är nu tjockare än jag någonsin varit tidigare. Men jag ska göra ännu ett försök att bara hålla mig till lchf. Det svåraste för mig är att hålla motivationen uppe längre än två-tre veckor, för det är alltid där nånstans jag trillar ner igen. Oftast för att jag artighets-äter en kaka som någon bjuder på, eller för att jag vill ha en kaka och skyller på att det är någon annan som bjuder och varför ska jag alltid vara den tråkiga som tackar nej? Och sen är det kört. Dessutom jobbar jag med gamla, och det hör liksom till att man fikar. I början av sommaren förvarnade jag alla tanter om att det är kakstopp för min del, gick ner fem kilo (påhejad av tanterna), fick semester, och då hände nåt. Hur det nu gick till så fick jag tillbaka sex kilo till slutet av semestern. Nu knotar alla tanterna och säger att den där dieten funkar ju ändå inte så jag kan väl ta en kaka till kaffet i alla fall? Och nu låter det som att jag skyller på dem.Skäms

Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Jag skulle behöva bli av med 15 kilo och bli lite piggare. Är det någon som har några tips på hur jag ska behålla de goda vanorna?

Det verkar förresten väldigt trevligt här på kolhydrater i fokus!

Pasi
0

Välkommen!Glad
Jag tycker ditt första inlägg blev galant bra.