Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4670 ggr
PernillaS
0

HCFL kost

En fråga bara Har ätit HCFL kost sedan i måndags med nästan inga kalorier alls… idag har jag börjat känna mej nästan febrig , svettas mycket,har väldigt mycket mjölksyra i början av tex en promenad men går sedan över, lite yr och har ont i magen är det vanligt att man mår så utav denna kosten??

Kan det vara så när man byter kost så att säga ska jag fortsätta eller gå tillbax att äta med kalorier

Aniara4
0

Eh… vad har du ätit sa du? High Carb… och inga kalorier… va?! Förvånad

Antar att du bara har kastat om bokstäverna i LCHF och blandat ihop kalorier och kolhydrater. I så fall är det mycket vanliga omställningsbesvär du beskriver. Sök på "övergångsbesvär" så hittar du mer information.

tokfrans
0

Vad menar du för slags kost?

PernillaS
0

Haha Det ska va LCHF ju

magma
0

Nästan inga kalorier?! Du måste mena nästan inga kolhydrater?Obestämd 

Det du beskriver låter som omställningsbesvär, håll ut ett tag till så brukar det bli lättare dag för dag. Se till att äta när du behöver det!

Orange
0

HAHAHA jag blev livrädd där ett tag :P försöker komma på vad HCFL stod för med din beskrivning, nästan inga kalorier alls?! "Holy Crazy Freaking Life"

sen scrollade jag ner och såg att det var typo :p pheew!

Men det finns ju dom stackare som faktist tror att "no-cal"dieter skulle fugera…

Men som svar på din fråga: det låter som att du skulle behöva trappa ner kolhydrats-intaget lite långsammare, istället för att sluta upp det det HELT på en gång! Övergångsbesvär får man alltid, men dina låter lite väl starka… ät mer kolhydrater, framförallt i form av grönsaker! Helst inte ris, pasta och potatis… och absolut inte socker!!

lycka till

Medlem
0

Ibland tappar man ord, det är bara så, men man förstår mycket väl vad TS menar hoppas jag. Hon skrev att hon är yr t.o.m så det förklarar saken.

PernillaS
0

MMM men idag känns det lite bättre i morses när jag vaknade tog jag en frisk promenad i det underbara höstvädret.

Första 10 minuterna va hemska men sen släppte det och kändes bara bra.

Men nu sitter min man och barnen och frossar i godis och chips :-(

Va på kondis med mamma idag men va duktig drack endast mineralvatten