Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1081 ggr
tokfrans
0

Tokfrans tråd

Hej

Jag är ny här på KIF och har läst en hel del på forumet för att få inspiration och tips.

Jag är så glad att jag hittat ett nytt sätt att äta, som fungerar för mig. Innan var jag en riktig sockerråtta och hade alltid ett sug i kroppen.

För ca en månad sedan fick jag nog och bestämde mig för att nu fick det vara nog. Jag gick och köpte en våg för att möta sanningen. Jag vägde hela 96 kg till mina 168cm. Fick en chock när jag ställde mig på vågen, jag hade försökt ljuga för mig själv länge och inte velat inse hur mycket jag vägde, trots att varje dag mådde dåligt över min övervikt.

Nu är det 4 veckor sedan jag slutade med pasta, potatis, ris, bröd och framför allt socker! Började köpa helmjölk och riktigt smör i stället för lightvarianterna. Öka på proteinet.

Jag är ute och motionerar varje dag. Har köpt en stegräknare och har som mål att gå över 10.000 steg om dan.

Idag visade vågen 90,6 kg. På väg åt rätt håll! Och jag mår så mycket bättre! Den första tiden var jag trött och seg men nu är jag oftast pigg. Och jag är nästan aldrig sugen på någonting! Helt otroligt. Jag äter mig mätt på fett :) och är nöjd sen.

Sambon är också med mig i det här och hans byxor har börjat sitta lite lösare :)

Glada hälsningar!

Wenn
0

Välkommen hit och grattis till viktminskningen !Glad

basta-ya
0

Grattis!

Jag är också ny, 10 dagar, och är glatt överraskad att det är så mycket enklare än vad jag väntat mej.

Det finns en tråd som heter: Simpla såser efterlyses.

Den rekomenderar jag , mums

tokfrans
0

Tack så mycket!

#2 Ska kolla den tråden nu :)

Zepp
0

Välkomen! Glad

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Maia
0

Grattis till jättebra vikttapp och välkommen hit!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

odezza
0

Välkommen, och grattis till en bra start!

"still lost in space and time"

Adur
0

Välkommen hit!

Det är roligt när det går bra i början för då blir man extra motiverad. Tuta och kör! Glad

molana
0

Välkommen hit!  Skrattande

Torpet
0

Grattis till kanonstarten och lycka till i fortsättningen

Tilda-T
0

Välkommen hit till oss och vilken kanonstart du har fått  !!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

tokfrans
0

Tack så mycket för allt stöd och uppmuntrande. Glad Det är underbart att det är en så peppande och trevlig ton på detta forum. Trevlig helg :)

tokfrans
0

Tiokilosjubileum idag! Sambon har också gått ner drygt 10. Detta trots att vi inte är så strikta. Vi äter en del grönsaker och mjölkprodukter. En finn crisp eller en chokladbit 70% kan också slinka ner ibland. Men suget är borta, och vi äter inte för mycket längre.

Vi mår jättebra. Är så lycklig över att vi hittade det här sättet att äta. Glad

Zepp
0

Grattis.. och tänk vad mycket god mat man får äta med denna metoden! Tungan ute

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

tokfrans
0

Tack!

Ja, tänk att få äta god mat utan dåligt samvete! Mums Glad