Jag blir skraj
Satt och slöläste på AB såhär vid frukost och klickade mig in på dietistens tips för att undvika kalorierna när man äter lunch ute…
Jag har inte insett riktigt hur knäppt de tänker… här kommer länk till artikeln
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article3526683.ab
Ha en trevlig dag!!
Hej! Jag antar att du har skrivit fel och att det är kolhydraterna du vill undvika.
Jag tycker det är lättare än jag trodde att äta ute. Lite kolhydrater slinker nog med, som jag inte kan undvika, men jag tänker att det är ok, jag får kompensera det med dagens andra mål. Igår var det kursdag på stan. Jag åt jag kyckling på en indisk lunchrestaurang. Bara kycklingen och de gurkbitar som bjöds i salladen, så lite sås det gick, inget ris, inget nan (synd). Det konstiga är att jag blev lagom mätt, och klarade mig finfint hela eftermiddagen. Innan, med kolhydratkost, har jag blivit först trött och däst efter lunch och sedan kastat mig över eftermiddagskaffets bulle. Nå, jag ska vara ärlig: Jag har en bit ost i väskan som jag kan ta till kaffet när de andra käkar bullar och kakor. :)

Jo, det är ganska skrämmande. Tycker den damen kläcker ur sig konstigheter hela tiden. Och henne lyssnar folk på

Den där donnan har ju knappast utmärkt sig för att komma med några bra råd så vad kan man förvänta sig?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#1 nja.. jag tänkte nog mera citera det hon sa i artikeln då hon sa att man genom att ta bort fett också skulle ta bort kalorier.
Och det är ju uppenbarligen kalorier de räknar *suckar*

Men folk säger ju vad som helst för o tjäna pengar, så jag fattar vad du menar. Men man kan undra när folk ska fatta att allt inte är sant som står i tidningen…………
Jag tror jag tror på LCHF……hittar inga nottecken för jag sjunger det hör ni va
Det är vanliga klassiska fettskrämdheten och kaloribegränsandet som vi här VET inte funkar. Synd att vissa läsare går på det och går miste om en massa god mat och blir hungriga på eftermiddagen…
Ja, det är skrämmande. Roligt att läsa kommentarerna under från LCHF:are var det ju iaf! 

Vad äckligt det låter dessutom.. Blä för pyttipanna och lättmargarin, och så ett äpple för att göra det nyttigare?! Potatis är ju världens tråkigaste mat! En bit fisk med smör är ju mycket bättre lunch :)