TACK!
Hej alla glada!
Jag vill uttrycka min oerhörda glädje och tacksamhet till de personer som kämpar för att nå igenom med budskapet om LCHF och relaterad kost.
Kostdoktorn, Skaldeman och Dahlqvist tillsammans med alla andra som tar del av informationsspridandet; som tar sig tid för forumet och som stöttar, peppar, inspirerar och kommer med ovärdeliga förslag och recept.
Jag känner mig så glad för att det finns så fantastiska människor!
Själv nådde budskapet mig för omrking fem veckor sedan, och sedan dess har min kost bestått av LCHF. För första gången i hela mitt liv känner jag att jag har kontroll över min kroppsvikt, min hunger och vad jag faktiskt stoppar i mig. Jag uppfattar min kropps signaler så mycket tydligare än förut, då allt bara var ångest eller magont.
Otroligt befriande!
Efter att ha kämpat mot bulimiska ätstörningssymptom och hetsätning i perioder, så känns det nu som att jag har kommit in i lugnet efter stomer - och ett lugn som kommer bestå!
Min kropp säger 'JA!' till LCHF och jag är så glad för att äntligen ha hittat rätt!
Tack alla ni som kämpar!
Världens kärleksfullaste lyckopuss till er!

Grattis och välkommen!
Själv är jag också rätt tacksam mot de där dietisterna som anmälde Annika Dahlqvist, för utan dem hade Socialstyrelsen aldrig kommit med sitt uttalande som var det som fick mig att bli intresserad på allvar nån gång i februari. Innan dess hade jag hört talas om lågkolhydratkost men tyckte det verkade rätt skruvat, men när Socialstyrelsen sa att det var ok tänkte jag att då kanske det kan vara nåt att prova ändå!
Och när jag väl blivit intresserad var det här forumet ett fantastiskt stöd för att våga börja. 15 kilo senare säger jag också TACK! till alla inblandade!
Hej Nayel!
Vad kul att du också trivs och att allt funkar..
Ända sedan jag var liten har jag kämpat mot kilona, trots att jag egentligen alltid varit rätt "nyttig av mig". Men nu är det nåt annat. Nu har jag koll. Förstår hur du menar, det är underbart och man känner sig otroligt tacksam!
Och skulle det bli tveksamheter, eller om man bara vill höra röster från likasinnade, då är det bara att logga in här. Ett härligt gäng!
Utvikning - igår var jag till frissan och vi pratade förstås hår. Och naglar. Jag berättade om att hår-hud-nagelkvalitet har förbättrats för att jag bytt kost. Frissan blev jätteintresserad och visade sig ha viss koll, vi jämförde med Atkins. Så himla kul när man slipper känna sig som en alian.. Kunskapen sprider sig.. 
Välkommen säger jag också. Och grattis till dig och mig och oss alla.
Tänk om någon som inte haft de här problemen kunde förstå detta…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Välkommen till oss
!
Som du märker är kosten ypperlig på att normalisera hungerkänslor och vi har fått många bevis på att den passar speciellt bra för dom med tendenser till hetsätning/bulimi..

#4 Amen to that!