Pigg
Jag har börja känt mig ovanligt pigg är detta en positiv "biverkning" är det någon annan som har känt detta efter ha övergått på denna kost? Jag känner att jag har fått mer energi med nu på kvällarna är jag uppe en timme längre pga denna pigghet. Jag är inne på min tredje vecka nu. Efter första veckan kände jag mig hängig men det har vänt nu är detta vanligt?
Det sägs att aceton gör dig piggare än glukos, vad gäller hjärnans energikälla.
Dessutom gör ett jämnare blodsocker säkert sitt.

Jag är också tokigt pigg! Mina kolleger på jobb suckar högt nu när jag kommer med nya "jobbiga" ideer HELA tiden! Det bara sprudlar!
Kram Kviga
Jag är också piggare än vanligt. De första två, tre veckorna var jag helt speedad! Hade svårt att komma i säng då jag var allt annat än trött. Idag är jag fortfarande mycket piggare än tidigare.
Under kolhydrattiden så gick jag upp halv 6, var halvdöd fram till halv 10, 10 ungefär. Åt lunch vid halv 12 vilket resulterade i paltkoma fram till en halv 3, 3, sen pigg fram tills 8 snåret då jag var helt slutkörd!
Idag går jag upp halv 6, är pigg från första stund, saknar paltkoma efter lunchen och vid 8 på kvällen har jag fortfarande energi kvar. Jag kan utan problem lägga mig 1 timme senare, men inte vara mer trött för det! Halleluja!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Det är ju jättebra om den här piggheten o energin skulle hålla i sig jag har ju saknat det i flera år