omega 3 kostillskott
Hej…
Tänkte höra vad ni använder för omega 3 tillskott? Känns som en hel djungel med alternativ.
Har kommit fram till att hur jag än försöker variera och äta mycket fisk så tror jag att jag inte får i mig tillräckligt med omega 3 i jämförelse med hur mycket omega 6 som jag äter.
Dessutom har jag ju nån reumatisk historia som inte vill ge sig så det blir väl inte bättre med den obalansen heller.
Du ska ha en med så hög halt av EPA som möjligt, resten är i stort sett irrelevant.
Äter Krill-olja varje dag.

Jag äter sälolja (egentligen säl och krill) för tillfället
… från mabra.nu. Jag tror den är bra.
Använder också sälolja.
Är sälolja bättre än fiskojla?
Vad är skillnaden?
#6 Det säjs att säloljan ska vara lättare för kroppen att ta upp men det kan ju vara ett försäljningsknep. Däremot är det bra för fiskallergiker.
Krillolja är ett nytt omega3 tillskott som marknadsförs väldigt hårt just nu. Om det är bättre vet jag inte…
Krillen är minimala små räkliknande tingestar som lever på djupet. Som antioxidant är den 48 gånger effektivare än fiskolja. Den har Omega 3/Omega 6 kvot 15:1. Man behöver bara ta en kapsel om dagen.
skulle vilja veta om man kan ge barn sälolja eller krillolja eller bara omega 3 av något märke? (barn under 10år) dom äter väldigt sällan fisk så detta vore en lättare väg att gå
dom har problem med både eksem och astma , någon som vet? hittade ingen information om man kan ge krill eller sälolja till barn vet däremot att det finns Eskimo tabletter kanske man måste hålla sig till dem?

#9 Omega 3 är inte farligt för barn eller människor av annat slag…lika lite farligt som en portion fisk el dyl
, så vilken sort du ger spelar ingen soll så länge den är animalisk (dvs EPA, DHA…alltså fisk-, säl- eller krillolja).
Tyvärr så medverkar vi till att havet rovfiskas bara för att vi ska ha omega3-tillskott. Det är totalt vansinne. Jag undrar var resterna tar vägen sedan man utvunnit oljan? Kanske bara blir avfall? Samtidigt tar vi bort en massa krill som ska finnas lägre ner i näringskedjan till föda för större firrar (t.o.m. valar)
Själv äter jag fisk - men jag vägrar omega3-tillskott som är en vansinnig rovdrift på havens sinande resurser.

#12 Felet är att jorden är överbefolkad….med djuret människa, och vi tär på resurserna nästan oavsett vad vi tar oss till, eftersom det inte längre handlar om ett samspel utan rovdrift. Vi är helt enkelt för många!