Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 953 ggr
Bengt-Olov
0

Hepatit C

Min mamma har gulsot! Visst är det "C" man har då!? Blir lite osäker… Hur som helst , antingen har hon väl dragit på sig detta i samband med hennes jobb som sköterska, eller alla hennes resor i fjärran länder…

Jag är så konspiratoriskt lagd, att jag inte tror att det bara finns ett sätt (kortison) man kan bromsa verkningarna av detta, utan flera, eller i alla fall ett, och mycket bättre! Är det inte någon som har något tips!?

sussie
0

Att bli gul är inte det samma som att ha Hepatit C. Hepatit finns i massor av varianter A, B, C, D, E, F, G och till och med H ska man ha hittat (kan vara ännu fler idag). Hepatit av resor brukar vara A. Hepatit B och C smittar via blod och sex sen vet jag inte om de övriga. Men gul kan man bli av flera orsaker, det är för mycket billirubin i blodet. röda blodkroppar bryts ner för fort Gallstenar kan täppa till eller en levertumör. Man kan ju ha Hepatit utan att det syns också, gulfärgningen heter Ikterus.

wooster
0

Gulsot=hepatit av något slag, så vitt jag vet.

Jag gick till en örtdoktor, men det tog ändå en evig tid att bli av med eländet. Fast jag tvivlar på att en vanlig västerländsk läkare hade kunnat vara till större hjälp. Örtmänniskan gav mig en massa kostråd (som jag inte riktigt kommer ihåg längre, tror yoghurt och socker var "förbjudet", och allt annat som gör levern upprörd enligt österländsk medicin) och en massa skumma piller. Det var långt före min lchf-tid, så jag vet inte hur vår fantastiska kost påverkar gulsot. Vill din mamma prova, Bengt-Olov?

Hoppas hon kryar på sig!