Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1393 ggr
Tempel
0

Cola light

Hej!

Nu har jag suttit och läst en heldel om sötningsmedel osv… och jag köper att det inte är bra,MEN händer det något med min vikt OM jag dricker Cola light utan att andra min LCHF kost?

mikaelj
0

En del tror att insulinnivån höjs av saker som smakar sött.

Jag drack en hel del light-drickor förut, men sen jag slutade har jag fått betydligt sympatiskare smaklökar. Saker som inte var sött innan smakar helt plötsligt sött!

missaz
0

Som milkaelj skriver; många anser att insulinet stiger av söta smaker och alltså kan störa en viktnedgång. jag dricker väldigt sällan lightdrycker, men har personligen inte märkt någon negativ effekt på vikten när jag gjort det. Dricker hellre ramlösa eller loka med smak nu för tiden.

Pasi
0

Jag tror de 2 värsta effekterna av lightläsk är att sockersuget underhålls samt att hälsan tar stryk ( Kemiskt junk som knappast är nyttigt, och syrorna luckrar upp tandemaljen….Amiechan har skrivit om det tidigare).

Jennix
0

Det finns många som gått upp i vikt av Lightläsk, men alla gör det inte. Du måste testa själv.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!