Pizza
VI SOM FAMILJ SKA ÄTA PIZZA I KVÄLL, FRÅN PIZZERIAN. VAD SKA JAG ÄTA, BARA PÅLÄGGET??
ELLER GÖR DET NÅGOT OM JAG "SLARVAR"IKVÄLL??
TACKSAM FÖR SVAR
ÄR INNE PÅ MIN 5:DAG
slarva inte. byt ut pizzan mot kebab eller en matig sallad. Bröd och sådant kan du ju ta bort. Be bara att få vara lite besvärlig och få som du vill så fixar det sig.
ha en trevlig kväll
Om du gillar det så ät bara pålägget, det är det minst dåliga för kroppen. Kolla att det är riktig ost på pizzan och inte fuskost (analog ost). Drick vatten till, gärna med bubblor så känns det lite festligare.

Jag äter pizza rätt ofta (speciellt jämfört med tidigare i mitt viktväktarliv!). Så ofta att en del pizzerior skämtsamt frågar om de ska göra pizzan utan botten. Ibland undrar de om det är fel på degen eller, ve och fasa, hela pizzan!? Jag brukar säga att jag inte tål mjöl med att pizza är för gott för att avstå. . . det är lite glidning på sanningen men inte helt en lögn heller.
Beställ en pizza med extra mycket av allt på och njut av pålägget som Wildrat föreslår. Det räcker gott och väl för att bli redigt mätt på.
#0, Måste du ta en pizza? Dom brukar ju ha sallader och liknande på många pizzerior, en kycklingsallad eller en kebabsallad bör väl gå bra att äta, så länge det bara är köttet och salladen man får, och inte pasta eller något sådant, och inte heller några sockrade såser.
Fast det blir ändå rätt magert, du kan ju ta något fett själv efteråt när dom andra inte ser. 
Om du tvunget vill ha pizzan så ta bara pålägget, och se om du kan få med extra kött på, och utan några konstiga såser för dom vet man inte vad det är i.

Jag o gubben äter pizza men botten lämmnar vi kvar, och mätta blir vi.