Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 834 ggr
me-new
0

Ny.

Hej!

Jag har tittat förbi här några gånger tidigare och nu beslutat mig för att komma med i gemenskapen.

Lite om mig:

Jag har de senaste åren helt koncentrerat mig på mitt arbete och det är konstigt att jag inte väger typ 200 kilo vid detta laget, eftersom jag varit i pricip helt stillasittande och haft en hel del dåliga vanor.

Jag kommer därför att prioritera lite annorlunda från och med nu! Även om jag inte kommer att köra en strikt kost helt utan kolhydrater så kommer jag att utesluta dessa i så mycket som möjligt.

Målet är att få bort en 5 kilo ungefär och  få lite bättre kondis och jämnare blodsocker (som jag tycker svänger en hel del och med det humöret).

Jag kommer därför att skippa alkohol, kaffe, snus och de snabba kolhydraterna till att börja med. Jag hoppas därigenom få ett jämnare blodsocker och mindre sug. Dessutom så får jag nog börja att röra på mig lite mer eftersom detta också hjälper till att hålla blodsockret under kontroll.

Hoppas att jag kan få lite respons i detta forum även om jag nu inte kommer att vara helt strikt LCHF. Här verkar det finnas en stor kunskap som kan hjälpa mig att prioritera rätt.

snuslotta
0

Ska vi försöka stötta varann om att sluta snusa?*ler* Är oxå nybörjare o har efter snart två veckor inte gått ner något alls men däremot min man går ner kilovis bara han ser smörpaketet*muttrar*

Margareta
0

Du är jättevälkommen och det är väldigt bra att Du direkt talar om vilken nivå du vill ligga på. Alla som bara vill lära sig mer eller testa äta kolhydratreducerad kost är välkomna och vi hjälps åt att hitta nivån enligt alla önskemål, enligt tesen… vi är alla olika…

Käckt att Du vill ta itu med detta tycker jag och ett stort steg som många säkert är avundsjuka på!!!

Har Du funderat på hur mycket fett Du vill äta?
Vi ersätter ju kolhydraterna med fett för att må bra och hålla oss mätta.
Eftersom Du redan läst så vet Du att många av oss äter redigt med fett… Glad

Numer pensionär i Nynäshamn

Amiechan
0

Välkommen me-new!

Hoppas du kan få den hjälp/stöttning du behöver här även om du inte är stenhård på att plocka bort kolisarna! Man mår så mycket bättre bara man börjar minska på dem :D

Om du tänker ta bort alla dina beroenden på en gång kan det nog bli kämpigt! :D Snuset är ju grymt svårt har jag förstått :)

#1: Vet du - jag som förr i tiden trodde den stora faran var att titta på smörpaket för då gick man UPP i vikt! :D

Diana61
0

Välkommen! Här finns allt stöd och information man behöver. Hoppas du kommer att trivas.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Mervi
0

Välkommen hit.

Du kommer säkert hitta mycket matnyttig info här. Lycka till!