Detox plåster
Denna fråga kanske inte hör hit på denna sajten men det handlar ju om renlevnad.
Jag undrar om någon provat dessa plåster som man sätter under fötterna över natten och om det fungerar?
Mår man bättre? Är det verkligen gifter som dras ut ur kroppen? Kan det vara farligt på något sätt?
Tacksam för kommentarer och svar.

Njä, hela grejen med lchf är att inte äta giftiga produkter som behöver dras ut under natten med hjälp av ett plåster. Ytterligare en produkt som någon kvacksalvare kan tjäna pengar på.
Det är mest farligt för plånboken. Och möjligen egot när man inser att det är trams.
Vet egentligen inget om detox-plåster, men spontant misstänker jag samma sak som #1, att det är kvacksalveri och inget annat.
Överhuvudtaget är jag väldigt skeptisk till det där med detox, men det är MIN åsikt.

Jag har hittills inte hört någon som helst vettig förklaring till hur det förmodade utdragande (vare sig av gifter eller av fett, som också har påståtts) skulle gå till. Det enda det bevisligen klarar av att dra ut är pengarna ur plånboken.
Den där studien ger jag inte ett lingon för. Ge mig referenser till publicerade artiklar.
Om inte: gör inte reklam för sånt här i framtiden, tack! Jag misstänker att det rentav går att få dig fälld för det, ungefär som Becel och kolesterol.

Men vi gillar ju kolesterol…?
#5 Hmm… har för mig att reklam i inläggen i vinstsyfte inte är tillåtet. 
Inlägg #6-8 och #10 refererar till ett borttaget inlägg #5. Det är inte tillåtet att göra reklam utan sajtvärdens uttryckliga tillstånd och därför togs inlägget bort.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
#7 Stackarn har missat hur man gör reklam här. :-) Han är förmodligen rädd för ägg också.
#9 Det är rätt, knip dem på en gång!
Go Maia!
#11 Inte min förtjänst 
:DDDD
#13 OT: Är det en glad gubbe med tre dubbelhakor?
ett fyrdubbelt dyngflin.
#0, Denna produkten, liksom alla andra "detox" produkter, fungerar inte. Det finns inget som helst bevis för att något sådant gör något bra för kroppen. Ordet detox är inte ett riktigt ord, det används inte inom vetenskapen eller något sådant, utan har hittats på av marknadsförare som säljer sådana produkter. Det enda som blir bättre av någon detox kur är säljarens plånbok, och lättlurande personer som får placebo-effekt eftersom dom tror på det. Och dom hade lika gärna kunnat äta sockerpiller och fått samma effekt.