Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3707 ggr
fatsdomino
0

cocosmjöl

Har hittat cocosmjöl med innehålls dekl.

Fresh coconutcream 85.20 %

Glucose syrup11.80 %

Sodium caseinate 2.0 %

Silicon Dioxid 0.50 %

Dipotassium Phosphate 0.50 %

Undrar om Glucose syrup är detsamma som socker?

Tacksam för svar

MimLan
0

Absolut. Märkligt med ett mjöl som fått socker tillsatt.

fatsdomino
0

Bor i Thailand och köper det på stormarknad,brukar göra pannkakssmet på 120gr mjöl 3 ägg och 1,5 dl grädde kanongott men kanske för mycket socker-stärkelse-kolhydrater.Vad blir fördelning,nån som vet ??

mikaelj
0

11,8 gram är ju socker. Det är ungefär som apelsinjuice, dvs strax mer än cola, strax under fanta.

fatsdomino
0

Äter det till frukost med bacon vissa dagar andra dagar med hallon o vispgrädde.Helt galet eller???

mikaelj
0

1 dl väger gissningsvis 35g, dvs 4g glukos.  100g hallon är 6g till det. Vispgrädde 3g för en dl.. Då är vi uppe i 13g.

Beroende på vad du väljer att ligga på för kolhydratintag kan det antingen vara hela ditt dygnsintag eller omärkbart. Själv undviker jag allt som har så mycket _tillsatt_ socker, undantaget mjölkprodukter (laktosen är svår att komma ifrån).

Kokosmjöl borde bara vara mald kokosnöt. Typ finmortlade kokosflingor.

fatsdomino
0

Övrigt intag över dagen är fågel,fisk eller kött samt ca 1 hg coleslaw per måltid lunch middag.dricker  3 koppar kaffe med cocoscream 1 dl./kopp Thats all

mikaelj
0

Upp till dig, som sagt. Det finns nog med material på den här siten och på t.ex. kostdoktorn.se för att du skall kunna avgöra huruvida det är OK.

För mig har det utöver kosten en moralisk aspekt.

fatsdomino
0

Jag minskar så sakta i vikt samt midjemått så för den saken så är det OK ,men jag förstår inte den moraliska aspekten,bra om du kan förtydliga dig.

mikaelj
0

Dåså! Funkar det för dig är det fint.

Jag försöker helt enkelt undvika tillsatt socker. Det är väl som en vegetarian och kött, kanske, fast inte lika starkt? Känns iaf fel att äta mat som har så mycket socker i!

fatsdomino
0

Tack för att du tog dig tid att svara jag vill inte heller äta massa socker därför ställde jag frågan,så nu vet jag bättre skall se om jag kan få tag på cocosflingor,

Wildrat
0

Glucose syrup är inte detsamma som socker utan ren glukos (druvsocker). Strösocker är hälften fruktos och hälften glukos…

mikaelj
0

Nå, det är oavsett ganska märkligt att putta in socker i mat som inte behöver ha socker i sig.

denno
0

även "fresh coconut cream" lär innehålla en hel del kolhydrater. För jag anser att det inte är kokosfett dom avser (då produkten är i mjölform)?