Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2321 ggr
Bettan248
0

Ögonbottnar

Hej! Har försökt att skicka in på Annika D:s hälsovinster om ögonbottnar 3 ggr, men lyckades inte. Provar här i stället!

Känner mig så glad och vill dela med mig!

Min man som haft diabets1 i 20 år med oerhörda blodsockersvängningar har efter ett år med LCHF blivit en ny människa. Han bs-värden har ALDRIG legat så bra och han har dragit ner insulinet till hälften. Förra veckan var han på ögonkoll och ögonbottnarna hade förändrats till det BÄTTRE. Härligt! Blev dock inte förvånad alls för alla andra värden är också helt kanon. Är inte detta något att dela med sig av?Skrattande

Bettan

missaz
0

Oj så underbart! Självklart är detta något att dela med sig av! Blir så glad för er skull! Skrattande

Bettan248
0

Jaa, jag kan inte förstå att inte ALLA DIABETIKER provar detta.

Vad har de att förlora??

missaz
0

Hmm… det är nog svårt för många att ta in att SLV´s kostråd faktiskt inte stämmer. Många är (nästan) obotligt fettskrämda och framför allt tror många att det faktiskt är farligt att ta bort kolhydrater! Jag har försökt att övertyga en typ 1 familj att testa detta, men de vill inte förstå, de är väl så inpräntade på sjukhus-dietisternas påbud om långsamma kolhydrater och lite fett. Rynkar på näsan

Bettan248
0

Ja, jag håller med Dig och är verkligen uppriktigt ledsen att inte fler försöker.

Min man är riktigt förbannad och bitter att han litat på "de som borde kunna". Han är övertygad om att han hade klarat sig i början av sin diabetes om han hade haft den här kunskapen då.

Det tror jag, för han var så otroligt "duktig" då…sen gav han liksom upp, när inget hjälpte…tills han fick tips om dettaGlad

kaifas
0

Åh vad kul!! Grattis!!

Men vad betyder det att ögonbottnarna har blivit bättre? Vilken förändring har skett? *nyfiken*

Bettan248
0

Jaa, du…det får jag nog fråga imorgon…han sover gott nu. Förr vet jag att förändringarna har varit till det sämre, men inte HUR.

Kanske någon som är insatt i detta med förändringar i ögonbottnar hos diabetiker. Han får ju göra dessa undersökningar för att få behålla sitt körkort.

Effie
0

Inlägget finns på Annika D:s blogg nu. Det brukar ta en stund innan de kommer in. Men det var ju kul att få läsa om detta även här.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Bettan248
0

Tack för det, tar det sån tid??

Tycker det är en viktig hälsovinst.Glad