Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1316 ggr
Musiken
0

Feber - motivation tack

Har de senaste veckorna kannt mig allmant krasslig. For tva veckor sedan ungefar borjade en forkylning smyga sig pa, och forra veckan hade jag 3 dagar da jag snorade rejalt och kande mig allmant jattedalig. Sedan forkylningen "gatt over" sa har jag dock borjat fa riktigt langvariga huvudvarkar och feber, ibland aven kliande hals!

I samband med att jag legat nerbaddad i min sang nar jag inte varit i skolan sa har pojkvannen fatt komma med mat, vilket resulterat i massa kolhydrater (har forsokt forklara for honom vad LCHF ar, men han forstar inte. Han gor sitt basta iaf och koper mest fisk och kott, aven om det ibland slinker ner panerad fisk, ris och pulversaser med mjol och socker i.. Och inte att forglomma, min storsta svaghet; chips och glass).

Hur ska jag fa ratsida pa allt detta?
1. Bli av med denna huvudvark och febern och den kliande halsen
2. Komma upp pa LCHF-sparet igen. Kanner just nu att jag inte orkar mycket mer an att koka upp vatten till en kopp snabbnudlar, och det ar ju ungefar sa langt ifran vad jag borde ata man kan komma. Gar i skolan om dagarna ocksa, och jag erkanner att det slunkit ner en english breakfast, med bonor i tomatsas och hash browns.. Har inte lust att borja ga till slaktaren igen och kopa kott som jag sedan maste tillaga..

Kan tillagga att jag inte borjat ata ngt jag inte atit forut forresten, forutom brysselkal, men det borjade jag med redan forra aret. Ater for det mesta stekt kott med graddsaser, kottfarssas, olika kyckling-, bacon- och skaldjursgrytor, grillad fisk, agg och bacon, broccoli, brysselkal och svamp. Dricker fet mjolk da och da och minst ett glas citronvatten/dag.

Jag behover massor av motivation och tips!

Musiken
0

Usch usch, idag ar det annu varre. Nasan rinner verkligen, hinner inte leta fram ny nasduk ens innan kudden ar blot. Huvudet kanns som ett bowlingklot, hela hogra sidan av ansiktet och halsen varker sa otroligt, och varje gang jag ror kaken eller svaljer sa knastrar det i oronen. Usch usch vad jag ar trott pa det har! Kanske har jag fatt influensa eller nagot? Har aldrig haft det forr, sa det ar val kanske pa tiden?

kickelina66
0

Hu du verkar ha det värre än jag. Jag är bara lite förkyld och har lite ont i kroppen. Är dessutom lite mör efter operationen. Men det låter som om du fått influensa. Drick mycket, spelar ingen roll vad det är. Ät det du tycker är gott och får i dig, även om det inte är lchf. När du piggnar till kan du tänka lite mer på vad du äter. krya på dig.

MimLan
0

Låter som en öroninflammation mtp värken i ansiktshalvan och hur käken beter sig.

Musiken
0

Tack sa mycket! Far forsoka slapa mig till doktorn om det inte blir battre snart.

Aldrig haft oroninflammation heller, bor man behandla det eller forsvinner det av sig sjalvt?

MimLan
0

Hm. Jag kan inte svara på det. Jag är oftast den typen som konstaterar att det mesta går över av sig själv ändå. Jag har haft den typen av öroninflammationer, med värk i ansiktet och käke som låser sig snarare än värk i örat, och sist sprack trumhinnan på mig. Det är vanligtvis inget problem för en som aldrig haft spräckta trumhinnor eller hör normalt. Jag har väldigt lite hörsel kvar och ett ärr på trumhinnan gör att det blir mindre flexibelt och därmed kan det bli svårare at thöra tal. Men som sagt, det är normalt bara ett problem för någon som redan har andra problem.

Därmed inte sagt att trumhinnan spricker alltid, en gång fick jag inget recept för det var en vanlig lallande vc-idiot som inte visste hur öroninflammationer såg ut. Och jag var för sjuk för att springa runt efter fler. Det gick bra ändå den gången.