Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3837 ggr
Miyu
0

Ovanpå pannkaka

Börjar tröttna på kanel och stevia. Finns det något tillåtet att ta i liten mängd ovanpå LCHF-pannkaka?

Aniara4
0

Hallon och vispgrädde?

Katti
0

SMÖR Cool.

Miyu
0

Tänkte mer något syltaktigt. Vispgrädde känns lite för mäktigt ovanpå.

MiaKia
0

Mosade hallon?

Maia
0

Ja, lite mosade hallon blandat med crème fraiche. Eller en msk jordnötsmör (utan tillsatser) blandat med en msk smör för att strävheten ska je med sig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

mikaelj
0

Det absolut godaste jordnötssmöret utan tillsatser är "ökologiskt peanutbutter", finns att köpa på Coop.  Mer finmalet än Kung Markattas, och det torkar inte heller ut på samma sätt. Finns som krämig och knaprig.

Påminner lite om Skippy innan de bytte till glasburkar.

ingrid-in-sweden
0

Jag hade kollat in nån krämig dessertost eller fetaost.

MimLan
0

Dunka in bacon eller stekfläsk i pannkakan och ta rårörda lingon (värm/mikra frysta lingon och rör ner ev. sötning.).

Facklan
0

jag har gjort en röra med cf o chevreé o lite hackade valnötter på !

mikaelj
0

Mimlan,

Mindre socker i lättsockrade lingon än rårörda.

MimLan
0

#10 Hur kan det vara mer socker i enbart lingonbär jämfört med lingon+socker?

mikaelj
0

Mimlan,

Sorry, jag läste fel. Jag antog köpta "rårörda lingon" på burk.

Miyu
0

Provade med lite hallon och stevia idag, mycket gott men man får ta rätt mycket sött på för att det inte ska vara så syrligt.

Raring
0

Allt handlar om dosering antar jag. Önos har en sockerfri sylt som är helt ok. Finns i hallon- och jordgubbssmak som är överkomliga m a p kolhydrater i mindre mängder (om man tar en msk sylt på har 15g kh/100g sylt blir det inte så farligt). Dessutom finns apelsin- och tropiskmarmelad som jag inte har koll på kolhydraterna i.

Bild

Ska finnas på coop.

Aniara4
0

Sötma är en vanesak. I början tyckte jag hallon utan socker var sura, nu tycker jag de smakar alldeles tillräckligt sött i sig själva. Det underlättar nog om man undviker sötningsmedel och vänjer om smaklökarna istället.

magma
0

En röra med creme fraiche/gräddfil, dill, salt, finhackad rödlök och uppepå det räkor… *mums*

magma
0

…eller fyllda med köttfärsröra, ihoprullade och gratinerade i ugn med riven ost!

LottaO
0

Jag svär lite här, men jag brukar micra och mosa några frysta jordgubbar. Och vispad grädde till det. Mums!

Björnbär är också en höjdare! Mindre sura än hallon.

/LO

Dansa kan man alltid göra!

lizaohman
0

Du, prova med att ta 10%ig turkisk youghurt med grädde i, det är godare än vispgräde, tycker jag, och inte lika mäktigt. Till det hallon. Lite skoj (och OT) är att jag just sitter och dricker smaksatt kaffe Hallon/Grädd, med grädde i också förstås. Det smakar riktigt, riktigt bra, vilket jag inte trodde när jag köpte det :)

LIPO
0

Har aldrig känt att hallon är sura?!