Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 5804 ggr
kickelina66
0

Operation av hjärtrusning.

I morgon ska jag operera mina hjärtrusningar.  De hade fått ett återbud och ringde och frågade om jag  kunde ta den tiden.

Lite bakgrund: Jag har så länge jag kan minnas haft besvär med extraslag och hjärtklappning. Det har kommit lite nu och då under åren. Ibland har det varit mer besvär, ofta i samband med stress och ibland har det varit perioder när det varit lugnare. Sedan ett år tillbaka har besvären ökat och jag fått hjärtrusningar med en puls upp till 200 slag/ minut.  Så kan man inte ha det, det har vissa nätter varit svårt att jobba. Nu i höst fick jag komma och göra en transesofagal Atrial stimuleringt , en undersökning  där man går ner med en slang i matstrupen och stimulerar hjärtat så att man kan se vilken typ av hjärtrusning jag har. Det visade sig att jag hade en med född skada på hjärtats retledning systemet som kallas AVNRT.  Det är visst en mycket vanlig åkomma  som är helt ofarlig. Men jag har haft mycket besvär sista tiden så de rekommenderade att jag skulle opereras.

Det känns bra att få göra bort det och det var nog bra att det blev med så kort varsel för då hinner jag  inte stressa upp mig så mycket. Nu funderar jag då givetvis på vilken mat jag kommer att kunna äta på sjukhuset.  Tänker i alla fall inte äta bröd, ris eller pasta. Det brukar ju finnas soppa att välja på så det kan jag ju alltid äta.

Lite nervös är jag men inte värre än att jag kan hantera det.

Margareta
0

Lycka till - vi tänker på dig!

Numer pensionär i Nynäshamn

Maia
0

Ja, lycka till!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

lizaohman
0

Lycka till med både hjärta och mat!!!

Kvinnlig40talist
0

Här är en till som skickar stödjande tankar. Själv lider jag av förhöjt blodtryck/hög puls och ska de närmaste dagarna göra Ekokardiografi (ultraljud). Har tagit EKG och fick ett någorlunda lugnande besked.

magma
0

Lycka till, jag håller tummarna att du ska bli helt bra sedan från hjärtrusningarna!

IngelaZ
0

Va skönt att du får det åtgärdat så du slipper det där.

Lycka till

umbra55
0

DU får be dina besökare ta med lite smör eller en bit Brie! För man blir inte fet på sjukhusmat, precis..*S*

Aniara4
0

Lycka till!

Hemsken
0

Lycka till säger jag också! Jag har också haft hjärtrusningar sedan jag var 15 år, men numera blir det för det mesta bara extraslag i olika perioder. Det låter jättebra att man kan göra någonting åt det. (Om mina skulle bli värre någon gång…)

greensis
0

Håller tummarna för dig!

Fabricati diem, pvnc!

missaz
0

Lycka till med operationen! Om du hinner handla med lite egna godbitar så gör det, sjukhusmat är ingen lchf-höjdare…

MillisB
0

Skickar styrkekramar inför operationen. 

Och instämmer med de andra: be besökarna ta med smör och feta ostar, så ska du klara dig de där dagarna på sjukhuset!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

bluegoose
0

Hoppas allt har gått bra med operationen och att du rapporterar här snart igen! Glad

kickelina66
0

Hej. Tack för ert stöd.

Operationen gick bra, de lyckades bränna bort störningen i hjärtat. Så nu ska jag slippa dessa besvärliga hjärtrusningar. Själva operationen var inte så kul, jag var vaken hela tiden och det gjorde ordentligt ont både när de stack i ljumsken och när de brännde i hjärtat. Men vad gör man inte för att få bli frisk.

I går kväll kändes det som om jag var överkörd av en ångvält. Det blev lite bättre när jag fick lite mat. JAg var så hungrig att jag inte orkade tänka på vad jag åt, så det blev kyckling och kokt potatis. Till kvällsfika åt jag några ostskivor och lite skinka. Bröd äter jag inte, då svälter jag hellre. Jag får så ont i magen av sådant som innehåller mjöl. Till frukost fick det bli lite filmjölk och några ostskivor.

När jag sedan blev utskriven och fick åka hem gick jag och köpte mig grädde och en kaffe på stan. Jag köpte 5 dl grädde med skruvlock på domus och en kaffe att ta med. Sedan satte jag mig på en parkbänk och spetsade kaffet med grädden. Jag fick lite kontiga blickar från några som gick förbi men det struntar jag i. Jag köpte även en god brie som jag ska mumsa på i kväll

Nu är jag hemma och ligger i sängen med datorn. Tack och lov att jag har min laptop.Jag är sjukskriven en vecka och får inte lyfta tungt utan ska ta det lugnt ett tag. Känner mig fortfarande lite öm i kroppen, dessutom har jag blivit förkyld.  Jag har klarat mig länge från att bli förkyld nu så det är väl inte så mycket att orda om. Bara att gilla läget som man brukar säga.

IngelaZ
0

Va skönt att det gick bra :)

Måste man vara vaken när man gör ingreppet? Lät inte så trevligt med smärtan.

Jag älskar verkligen min laptop, ligger mest i sängen på min sköna tempurmadrass och surfar. Min rygg är tusen gånger bättre än när jag tidigare var tvungen sitta vid min stationära dator. Sen kan jag höja upp huvudänden på sägen till lämplig nivå Glad Så jag säger också tack och lov för min laptop.

Hoppas du känner dig bättre till den 29:e så vi kan träffas.

jejjja
0

Vad kull att det gick bra. Krya på dej med förkylningen kram jessica Glad