Lättlagad och smaskig leverbiff
Herrarna i huset är inte så förtjusta i lever men det här äter de med förtjusning:
1 del kalvlever
2 delar köttfärs
gul lök
timjan
salt, peppar
smör
Ta bort de största senorna ur levern. Kör lever och lök i mixer till en smet, blanda med köttfärsen och krydda.
Det blir en ganska lös smet så jag brukar klicka ut den i långpanna och steka i ugnen med mycket smör. Tar inte många minuter att göra och blir jättegott.
Tack för tipset, det ska jag verkligen prova!
Det här är bra - märker att lever i större mängder på något sätt får min mage att reagera. Då är det ju perfekt att blanda i biffarna istället. Vill gäärna äta lever - extremt nyttigt!
Låter dessutom gott! Tack! 
Precis! Lever är verkligen en riktig vitamininjektion och jag vill verkligen att vi ska äta mer lever.
Samma här - kalvlever till middag, men jag stekte den som den var. (Smör-salt-peppar).
Kokade en "liten potatis", några slantar morot och rätt mycket broccoli.
Tyvärr hade jag ingen grädde idag, så jag tog grönsaksvattnet och lät lever koka i skyn en stund. Blandade i färska djupfrysta lingon.
Det blev jättegott. En portion blev över. Funderar på att äta upp den också!
För att det var så himla gott!
Leverbiff fick jag på matbespisningen i skolan för cirka 40 år sedan och jag gillade det skarpt. Det här ska jag absolut prova. Kanske lite vitkålssallad och rårörda lingon till.

Vi blandar riven vitkål med (frusna) lingon, funkar alldeles utmärkt.