Alkohol
Ska på "kalas" i hegen och undrar nu vad jag kan dricka.
Är sprit OK? Eller ska jag dricka torrt vin? Hmm….tacksam för lite tips om vad som anses någotsånär tillåtet.
Har ni några drinktips kanske?
Tacksam för svar
alkohol är givetvis aldrig bra, men ur kolhydratsynpunkt är starksprit och torra rödviner bäst. Whiskey, vodka och liknande är bra. Akta dig för sötade spritsorter som likör samt viner (t.ex. portvin är väldigt sött)

Vissa personer blir extra "känslig"
för alkohol när de äter LCHF så drick försiktigt…
#2 Ja en ren kropp reagerar onekligen starkare på gift än en som är van vid bombardemang av onaturliga substanser..

Om kolhydratmängder i olika alkoholdrycker:
Tack så mycket för era tips..jag ska ta det försiktigt.

Ta med eget lågkolhydratsöl. Spendrups Bright och Pripps Pure finns både på systemet (starköl) och i vanliga affärer (3.5% alkohol).
Försök att undvika alkohol i början av festen. Alltså drink före maten etc. Då gör det mest skada. Vin till maten och efteråt går mycket bättre.

Jag var på fest igår och testade att dricka absolut päron med sodavatten… funkar fint men känns inget vidare idag

#8 Ja, jäkla sodavatten!
Mineralvattten, smaksatt med äpple eller nå't? Sen dricker jag ju förstås inte alkohol, så jag förstår inte riktigt problemet… :-)

Tror faktiskt att det är bubblorna som är boven i dramat, kanske finns kolhydrater i dem??