Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 873 ggr
Kefa
0

Måltidsdricka

En fråga som kvarstår efteratt ha ögnat igenom inläggen; Vad dricker man, och vad dricker man inte? Öl borde ju inte vara så bra? Men hur är det med vin och kolsyrat vatten?

Wildrat
0

Torrt vin är ok men inte så ofta. Alkoholförbränning går före fettförbränning i kroppen. Kolsyrat vatten går hur bra som helst att dricka.

IaMiaMaria
0

hör hemma dricker vi citronvatten till de flesta måltider, super gott, enkelt, billigt, gi-sänkande, ökar fettfröbränningen.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

MimLan
0

Här är två exempel på trådar som redan avhandlar vad vi dricker:

Tråd1

Tråd2

Kefa
0

OK Tack! Ungefär som jag trodde. Hur är det med fasta ur ett LCHF borde väl inte det vara några problem? Eller skall man vänta tills man kommit över den första fasen?

dufva
0

Vårt "tänk" lutar sig mycket mot ideer som att man ska försöka få en "trygg kropp" som gärna släpper ifrån sig sina överflödiga kilon.

En fasta är ju motsatsen.

Visserligen går man ner i vikt om man inte äter nåt men kroppen stressas och går ner i sparläge vilket  medför viktökning när man börjar äta igen..

mikaelj
0

… och stress i sig utsöndrar kortisol som gör att fettcellerna inte släpper ifrån sig fett. Men de fångar gärna in det!

Om det inte är för religiösa skäl (*suck*) skall du absolut undvika det.

Kefa
0

Om jag sammanfattar vad ni skrivit så borde slutsatsen bli att under de två första strikta månaderna så skall man undvika det.(för att inte säga att det är förbjudet)  Men sedan kan man prova med försiktighet.

mikaelj
0
MimLan
0

LCHF har inga faser. Det är möjligen Atkins eller GI du tänker på då.

mikaelj
0

MimLan,

God poäng. Man äter motsvarande Atkins induktionsfas hela livet, med så lite kolhydrater som möjligt.  <20g här, beroende på hur mycket té jag dricker. :-)

andreas0
0

#10, Te (den färdiga drycken, inte bladen) innehåller så små mängder kolhydrater att det inte ens är mätbart. Hur mycket te dricker du egentligen? :P

Om du inte menar att du har någonting i teet då.

mikaelj
0

Tie liter om dan, minst! Jag har fått ställa in vattenkokaren på toan!

Liiinda
0

haha :D