Mellanmål tips?
Vad äter ni till mellanmål förutom ost? känns som det enda jag äter är ost….
eller skippar ni mellanmål om ni är mätta?
Vad tar ni till om ni inte åker hem med en gång efter jobbet…och börjar bli hungrig?
Jag försöker fokusera på kött, eftersom jag tror det är nyttigast. En bit skinka eller korv är bra att ha i kylen…
Men jag äter bara när jag är hungrig eller sugen, inte annars.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Det var någon som hade skrivit att man ska äta ändå…även om man inte är hungrig…eller är det jag som har missförstått det?
Att äta mellanmål är ett behov för kolhydratsmänniskor. Inte nödvändigtvis för oss. Om du äter fullgoda mål tre gånger om dagen så behöver du inte ta till mellanmål.
Det behövs inte ens tre mål om dagen, en del här kör med två gånger om dagen. Det gör jag ofta på helgerna, när jag kan låta hungern styra helt.

Tack :) då innebär det nog att jag inte fick i mig tillräckligt med mat på frukosten…får använda flera ägg och bacon/kalkon än tidigare :)
Tack för tipset!
#2 Det beror helt på, jag brukar säga att ett mål mat om dagen är för lite, och ibland så blir man mätt i början för att man är ovan…och då bör man nog äta lite mer så att kroppen inte tror att det är svält. Dessutom har jag upplevt att hungerskänslorna är vaga vid en omställning och snabbt övergår till illamående…
Men tre mål plus mellanmål, det är betydligt mycket mer än vad t.ex. jag äter!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

"Men tre mål plus mellanmål, det är betydligt mycket mer än vad t.ex. jag äter!"
Att du äter fler mål betyder inte att du måste äta mer kalorier totalt sett. Samma mängd men utspritt under dagen.

Sant så sant….men samtidigt så blir jag mätt på morgonen så vill inte jag äta om jag inte är hungrig innan lunch fast samtidigt så äter jag frukost runt halv sju….och lunch tolv…så det är kanske många timmar mellan ändå…och sen slutar jag inte förrän fem…o då kanske man inte åker hem med en gång….
Oliver då?
#6 OK, det var inte riktigt så jag menade… Jag trodde folk förstod. Fel av mig. 

Jag hade bara skaffat något proteinpulver med lite kolisar(vilket de flesta pulvren har)..väldigt praktiskt ibland, så enkelt, dock inget att leva på, men som mellanmål duger det..

Det var ju smart..har käkat det innan men inte tänkt på det….blir ju lättare än att fundera fram o tillbaks vad man ska ta sig till :)
Tack tack :)

Jag brukar ha ett par hårdkokta ägg med mig och ta ett till kaffet istället för mackor eller kakor. Folk tittar ibland, men det dör jag inte av.

förresten vilken proteinpulver kör du på? köpte Whey-80 innan men nu ser jag att det är 5 g/100g
Finns det m mindre kolisar i?

Det finns säkert pulver med mindre kolisar, 5 gram är helt ok(om du nu skulle få i dig 100gram proteinpulver).
Jag kör med olika proteinpulver, bla whey-80.
En portion är vanligtvis ~30g. Blanda det med 1 dl grädde och 1 dl vatten och du har något som är helt hejdlöst tjockt.
Jag har faktiskt slutat med mellanmål. Äter en stadig frukost, sen kaffe m mjölk (jäpp) vid tio-snåret. Lunch nångång mellan 13-15, middag vid sjutiden. Är inte hungrig mellan målen längre.
Ibland är jag SUGEN på nåt att stoppa i munnen, då kan det bli lite nötter, en babybel eller skrattande ko (ost, jag vet). Ibland funkar bubbelvatten, ibland blir det en kaffe till.
Jag försöker att ha dörren till köket stängd då jag är hemma, det funkar!
Läste om detta i en fengshuibok en gång, det som man ser då man kommer innanför dörren blir det man fokuserar på. Så sätt fram träningsväskan i hallen, eller ha en jätteglad, välkomnande tavla, eller en lugn ifall du behöver det. Och stäng dörren till köket.
Elka,
Kaffet är ju mellanmål… :-)
#16 Jo det blir ju det förstås. Om jag tar bort mjölken blir det fortfarande mellanmål då, hmm?? 
Knappt. 0,5g kolhydrater i en kopp? Försumbart!
Men eftersom mjölken gör att jag blir lite mätt så får jag nog räkna det som ett mellanmål ändå :)
Så till trådstartaren, mellanmål istället för ost? Kaffe m mjölk!

#15 Min smala hall går "på tvären" innanför dörren, och mittemot ytterdörren sitter en spegel. (Inte bra feng shui, jag vet
)
Tacka fasen för att jag är egocentrisk!!!
När jag kommer hem efter jobbet sitter katterna innanför dörren väntar… Inte undra på att jag daltar med dem resten av kvällen
.
#20 Den var bra 
#21 Bättre skämma bort sina katter än att springa i köket jämt o ständigt!
Jag ser min dator först, kanske förklarar varför jag hänger här för mycket. Dags att logga ut …

:) Ni e ju för goa allihopa :)
Ibland har jag fått bort sugen när det gäller mellanmål men ibland vill ja ha nåt :)
Jag har kört m proteinpulver innan så jag ska nog testa det med 1 dl grädde och 1 dl vatten…tack tack
Förresten, det där med spegeln är sant…så som jag läste i "min" bok är att har man en spegel mittemot ingångsdörren så går energin/lyckan ut genom dörren så fort man öppnar det…i o för sig bra om det är massa negativt energi i lgh men men..jag har satt upp spegeln på en annan vägg…och jag tycker att det har blivit bättre hemma…sen är ju frågan om det blir bättre för att man tror på det eller så….men jag tror på sånt…så för min del är det klart att det funkar :)

Grunnar på nått annat att blanda proteinpulver med. Ska testa äggtoddy med lite stevia (så det blir lite söt iaf) och proteinpulver. Borde ju va ganska rätt att äta iaf. Får se om det är gott med.
Tycker med att man äter ost på längden och tvären.
Men några oliver borde väl funka med?
Ett ägg med lite stenbits rom på?
Skink skiva med pepparots visp i?
Halv avocado med ngn god gegga i?
Iiiii sitter ju här å blir mellis sugen nästan ;-)
Men faktum är att efter alla tips jag fick i morse med att äta en betydligt fetare frukost än vanligt är jag nu (halv ett) inte ett dugg hungrig faktiskt ;-) Och att inte äta igen förrän jag är hungrig……

:)
Oliver funkar nog…har ätit det själv…men frågan är hur många man kan äta?….jag kan äta det som snacks…o då blir det inte en eller två :)
Söta mellanmål är värdelösa, så en sötad proteinshake gör dig en björntjänst…