Har någon provat Mezeyoghurten?
Tänkte tipsa om den, utifall någon skulle vara intresserad..!
Hittade en för mig ny yoghurt på ICA häromdagen, med 10% fett och 3,5% kolhydrater. God!! Och i vanligt 1-liters tetrapack istället för i hink, tack för det! T.o.m min son på 4 år gillade den, jag som aldrig lyckats få honom att gilla annan yoghurt än fruktyoghurt. Så imorgon blir det det till frukost för unge mannen:)
/magma
Jag har testat den och den är alldeles ny, lanserades förra veckan har jag hört av min dotter som jobbar på Arla.
Den är suveränt god.
Jag lägger till extra fett, för i min värld är inte ens 10% tillräckligt.
Numer pensionär i Nynäshamn
Hur lägger du till fett?
Frågan är kanske dum men jag kan inget om detta ännu så jag passar på att fråga.
Jag har inte hittat den. Hur ser den ut?
Jag brukar bland vispgrädde i den 10% yoghurten för att den skall kunna passa mig.
Denna nya har jag inte provat, skall leta efter den.

Så här ser den ut:
http://www.arla.se/Default____17792.aspx?SelectedMenuItem=20170
Om jag gör zatziki tillsätter jag olivolja, annars kan det vara majonnäs.
När jag åt turkisk yoghurt 10% så hade jag också i en skvätt vispgrädde för att öka fetthalten. Men jag tror jag får i mig så mycket fett och kalorier ändå nu utan extra fett i yoghurten, försöker ju begränsa mjölkprodukterna en aning också…
/magma
Jag äter inte heller någon yoghurt just nu men i somras var det gott. Det blir för många kolisar. Försöker köra med ganska strikt SSS just nu och inte vräka i mig utan ta det lite lugnt.
om jag vill ha yoghurtliknande på morgonen har jag börjat blanda ut 34% creme fraiche med lite vatten för att få rinnigare konsistens. supergott!
Jag var bara tvungen att prova. Den är god. Äter 1 dl med ½ dl hallon någon gång. Jag hade hellre sett att den varit i en bytta än i tetra.
ÅHHH va den var god.den får bli mitt glass substitut framöver 
jag åt den till frukost innan jobbet idag vaknade lite sent o hade brått
Den är verkligen god, men lite svår att få ur tetran… tetran blir rätt platt innan det är tomt…
Ja, jag har också upptäckt "platt-tetra bekymret", den står dåligt i kylskåpet..! Jag tyckte det var en bra idé först.
Jäklars bänäklars, jag skall festa till med en halv dl frysta (eller ja, upptinade :) ) blåbär och fet-creme fraichen ikväll när jag kommer hem! All denna diskussion får det att vattnas i munnen på mig. Ska bli intressant att se hur magen reagerar.